چهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
نمایشگاه مجازی هزینه‌‌ سفر به پایتخت و فاصله‌ با کتاب را حذف کرد

دُرتکیده با بیان اینکه هر سال برای شرکت در نمایشگاه حضوری مجبور بود هزینه زیادی صرف کند تا از چابهار به تهران سفر و در نمایشگاه مجازی شرکت کند، گفت: جای هزینه سفر و اقامت در تهران، توانستم از نمایشگاه مجازی کتاب، بیشترخرید کنم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، سیدمحمد دُرتکیده، از مخاطبان دومین نمایشگاه مجازی کتاب و ساکن چابهار است. این کتاب‌دوست کشورمان کتاب مورد علاقه خود را  از ناشر تبریزی سفارش داده‌ و مرسوله‌اش به‌عنوان یکی از سفارش‌های خاص از نظر دوری مسافت بین مخاطب با ناشر، به ثبت رسیده است.   

وی درباره تجربه استفاده از دومین نمایشگاه مجازی کتاب به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) گفت: در دو سالی که نمایشگاه کتاب به صورت مجازی برگزار می‌شود، خیلی از هزینه‌های مخاطب این نمایشگاه که در شهرستان زندگی می‌کنند، کم شده‌ است. هر سال برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مجبور بودم از چابهار به تهران سفر کنم، علاوه بر هزینه‌های راه، باید چند شب در تهران می‌ماندم، زیرا اگر صبح از چابهار راه می‌افتادیم، عصر به تهران می‌رسیدیم، شب استراحت می‌کردیم و فردا به نمایشگاه می‌رفتیم.

او ادامه داد: در روز بعد باید در سالن‌های بزرگ نمایشگاه بین‌المللی دنبال کتاب و ناشر می‌گشتیم. اقامت چند شب در تهران برای ما هزینه زیادی به همراه داشت. در این دو سال توانستم کتاب‌های بیشتری خریداری کنم زیرا دیگر مجبور به سفر به تهران نبودم.

دُرتکیده که یکی از اهالی قلم است با بیان اینکه در دومین دوره نمایشگاه مجازی 14 عنوان کتاب با قیمت 600 هزار تومان خریداری کرده‌است، افزود: در انتخاب کتاب به مکان ناشر توجه نکردم، فقط کتاب‌هایی را که نیاز داشتم خریدم. در این خریدها از بن اهالی قلم استفاده کردم و منتظر ارسال آن‌ها هستم. 

وی همچنین پیشنهادی برای تسهیل خرید مخاطب‌های شهرستانی نمایشگاه کتاب داد و گفت: اگر ممکن باشد، هر سال نمایشگاه مجازی برگزار شود، حتی اگر بتوانیم در نمایشگاه کتاب به صورت حضوری شرکت کنیم. همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد می‌تواند خوابگاهی در تهران برای اهالی قلم و فعالان این حوزه در نظر بگیرد تا در روز‌های نمایشگاه بتوانند در آن اقامت داشته‌باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط