پنجشنبه ۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
نمایشگاه مجازی برای خریدار و ناشر مفید است

مدیرمسئول کتابکده انتشارات کسری در مشهد معتقد است برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب هم برای خریداران و هم برای ناشران مفید است.

مهدی آتشی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان رضوی گفت: انتشارات کسری در مشهد با سابقه 15 ساله در حوزه کتاب‌های معماری، شهرسازی و هنر فعالیت دارد و در این دوره نیز مانند دوره اول در نمایشگاه مجازی کتاب شرکت کرده است.
 
وی با اشاره به فرصت بی‌نظیر فراهم شده در نمایشگاه مجازی کتاب اظهار کرد: ایده نمایشگاه مجازی کتاب در شرایط کرونایی، فرصت عدالت فرهنگی را برای تمام مردم به وجود آورد تا افرادی‌که بنا بر شرایطی امکان مشارکت در نمایشگاه حضوری را ندارند، از این فرصت فراهم شده نهایت استفاده را ببرند.
 
مدیرمسئول کتابکده انتشارات کسری با بیان اینکه فرصت نمایشگاه مجازی کتاب علاوه بر خریداران برای ناشران هم مفید بوده است، ادامه داد: این نمایشگاه برای خریداران مغتنم است؛ چون با کمترین امکانات و تنها با دردسترس داشتن اینترنت می‌توانند کتاب مورد نظر خود را خریداری کنند و از طرف دیگر برای ناشران، مشتریان جدیدی پدید می‌آید که در دوره‌های حضوری نبودند و این بزرگترین دستاورد نمایشگاه مجازی کتاب است.
 
نمایشگاه مجازی هزینه‌های اضافی را از بین می‌برد

آتشی با اشاره به مزایای نمایشگاه مجازی کتاب گفت: نمایشگاه مجازی همچنین بسیاری از هزینه‌های اضافی مانند اقامت، رفت و آمد و هزینه‌های اضافی دیگر را از بین برده است.
 
وی با اشاره به اینکه در این دوره 150 عنوان کتاب را در نمایشگاه عرضه کردیم، افزود: استقبال مردمی تا امروز خوب و رضایت‌بخش بوده است.
 
مدیرمسئول کتابکده انتشارات کسری همچنین با بیان اینکه در دوره اول شاهد اختلالات زیرساختی مانند عدم اتصال اینترنت در روز‌های اول نمایشگاه بودیم، افزود: این مشکل در دوره دوم کاملا رفع شده بود و در روز اول حتی در ساعات اولیه اینترنت و سامانه برقرار بود.
 
مسئولین تسویه حساب ناشران را در اولویت بگذارند

آتشی همچنین با اشاره مشکلات ناشران در دوره اول نمایشگاه مجازی کتاب عنوان کرد: در دوره قبل تسویه حساب با ناشران تا سه ماه طول کشید و در این دوره درخواست داریم مسئولین تسویه حساب ناشران را در اولویت بگذارند، تا دسترسی زودتری به نقدینگی داشته باشیم.
 
وی با بیان پیشنهاداتی جهت سفارشات مشتریان نیز گفت: پیشنهاد داریم ساز و کاری طراحی شود، تا از سفارشات تک کتاب توسط یک نفر جلوگیری شود؛ اگر سفارشات از یک نفر تجمیع شود علاوه بر اینکه کار پست کمتر خواهد شد، ناشران هزینه اضافی برای لفاف‌سازی کتاب نمی‌دهند.
 
مدیرمسئول کتابکده انتشارات کسری در پایان خاطرنشان کرد: نمایشگاه مجازی کتاب فرصت خوبی را فراهم آورد که قابل قیاس با نمایشگاه حضوری نیست؛ اگر در سال علاوه بر نمایشگاه حضوری نمایشگاه مجازی هم جریان داشته باشد، رهاورد بهتری برای خریداران و ناشران خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها