چهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
این روزها به شهرستان‌هایی کتاب می‌فرستیم که اسمشان را هم نشنیده بودم

خداپناهی، مدیر نشر بهنام می‌گوید؛ دسترسی آسان به کتاب در تمام کشور و توزیع عادلانه کتاب در طول نمایشگاه مجازی کتاب تهران یکی از مزایای اصلی نمایشگاه مجازی کتاب تهران است.

 جمال خداپناهی، مدیر انتشارات بهنام در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ با بیان این‌که ناشران برای همه چرخه تولید کتاب از نویسنده تا مخاطب احترام قائل است، اظهار کرد: نمایشگاه مجازی کتاب تهران فرصتی را فراهم می‌کند که کتاب به مناطقی برود که در آنجا کتابفروشی وجود ندارد و کتاب‌هایی را می‌توان از نمایشگاه مجازی تهیه کرد که شاید گاهی اوقات از فروشگاه‌های شهرهای بزرگ هم نمی‌توان تهیه کرد.

وی با توجه به امتیاز ایجاد نقدینگی و توزیع کتاب در کشور، نمایشگاه مجازی یک فرصت مناسب برای ناشران دانست و عنوان کرد: من در طول چهار روز نمایشگاه مجازی کتاب تهران کتاب‌هایی را ارسال کردم که حتی نام آن شهرستان را تاکنون نشنیده بودم.

مدیر انتشارات بهنام عنوان کرد: دسترسی آسان به کتاب در تمام کشور و توزیع عادلانه کتاب در طول نمایشگاه مجازی کتاب تهران یکی از مزایای اصلی نمایشگاه مجازی کتاب تهران است. در عین حال نمایشگاه مجازی این فرصت را به مردم داد که در شرایط کرونا با شرایط مطمئن‌تری خرید کنند.
 
خداپناهی درباره پیشنهاد خود برای دومین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران اظهار کرد: نمایشگاه مجازی کتاب تهران یک فرصت برای حضور ناشران است اما کتابفروشان هم در طول سال با طرح‌های فصلی حمایت می‌شوند. به هر حال نمایشگاه مجازی یک فرصت برای ناشران است که درشرایط سخت اقتصادی نفسی تازه کنند.
  
مدیر انتشارات بهنام با اشاره به این که دومین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران با برنامه‌تر و با خدمات بهتر برگزار شد، گفت: متاسفانه در دوره گذشته ما قطع سرور را در روزهای ابتدایی نمایشگاه داشتیم و امسال علاوه بر وضعیت بهتر سایت نمایشگاه، مدیریت کتاب هم در سایت نمایشگاه بهتر است.
 
وی درباره استقبال از نمایشگاه مجازی کتاب تهران عنوان کرد: تعداد بسته بندی ارسالی کتاب‌های تحویل داده شده امسال نسبت به سال قبل بیشتر بوده اما از نظر تعداد گاهی کتاب‌ها تک جلدی بودند و نمی‌توان تعداد دقیقی برای آن‌ها در نظر گرفت اما در کل استقبال تاکنون خوب بوده است.

مدیر نشر خداپناهی عنوان کرد: مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهتر است یک ماه پیش از برگزاری نمایشگاه ناشران را در جریان برگزاری نمایشگاه بگذارند. این اطلاع رسانی باعث می‌شود ناشران کسری‌های منابع خود را جبران کنند و با آمادگی بیشتری وارد نمایشگاه مجازی شوند.

وی افزود: 10 روز قبل از نمایشگاه باید کتاب‌ها در سایت نمایشگاه بارگذاری شوند و گرنه امکان عرضه کتاب‌ها وجود ندارد؛ متاسفانه این پیام زمانی برای ناشر ارسال می‌شود که زمان تنگ است و کاری نمی تواند کرد.
  
خداپناهی درباره دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران عنوان کرد: قطعا هر اتفاقی که باعث شود کتاب به دست مخاطب و مصرف‌کننده برسد و این امر را تسهیل کند، اتفاق مهمی در حوزه فرهنگ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها