سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
برنامه‌های جنبی نمایشگاه مجازی کتاب تهران در 11 شهرستان استان یزد برگزار می‌شود

جوادیان‌زاده با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: برگزاری نمایشگاه مجازی، گامی در جهت عدالت فرهنگی و دسترسی آسان به کتاب است.

مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ‌وارشاد اسلامی‌یزد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: امسال برای دومین سال پیاپی شاهد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران به صورت مجازی هستیم که این نمایشگاه توانسته به تمامی‌ افراد جامعه و علاقه‌مندان حوزه کتاب خدمات ارائه دهد و قابل دسترس برای همگان باشد.

مدیرکل فرهنگ‌وارشاد اسلامی‌ یزد بیان‌کرد: با توجه به اینکه تمامی‌افراد جامعه می‌توانند به صورت غیرحضوری و مجازی به خرید کتاب با تخفیف ویزه نمایشگاه دسترسی داشته‌باشند، شاهد توجه ویژه مردم استان به این رویداد فرهنگی شده‌ایم و مورد استقبال نیز قرار گرفته است.

جوادیان‌زاده گفت: از مزایای دیگر این نمایشگاه مجازی توجه به عدالت فرهنگی در حوزه کتاب است که خوشبختانه عرصه را برای تمامی‌علاقه‌مندان  فراهم کرده تا بتوانند به راحتی و سهولت به کتاب‌های مورد علاقه خود دسترسی پیدا کنند و در کوتاه‌ترین زمان درب منزل تحویل بگیرند.

وی ادامه داد: از استان یزد تعداد 9 ناشر در نمایشگاه مجازی حضور دارند که همزمان و همگام با ناشران سراسر کشور محضولات خود را در معرض دید علاقمندان قرار می‌دهند.

مدیرکل فرهنگ‌وارشاد اسلامی‌یزد گفت: در این راستا ما سعی کرده‌ایم در استان برنامه‌های جنبی را همزمان با دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران داشته باشیم که از جمله آنها می‌توان به نشست معرفی و رونمایی کتاب ننه زهرا و پسرش، کارگاه آموزشی بایدها و نبایدهای عروض وقافیه در شعر کلاسیک، گردهمایی شاعران یزد، رونمایی و جشن امضا کتاب نمایش کفتارها و رونمایی از کتاب دوست من عنکبوت اشاره‌کرد.

جوادیان‌زاده گفت: همچنین در ادامه این برنامه‌ها نیز اجرای مرحله دوم طرح کاغذ بدهید کتاب بگیرید در منطقه حاشیه‌ای حسن آباد، اهدای کتاب به موسسه بانوی یاریگر، رونمایی و معرفی کتاب آن نیمه شب، برگزاری نمایشگاه کتاب، رونمایی از کتاب مجموعه شعر شاعران اشکذر، کتابگردی در روستای همت آباد، رونمایی از کتاب حلاوت دل‌ها، پویش‌های معرفی کتاب، رونمایی از کتاب به یادم باش، تجلیل از نویسنده کتاب بدرالدین، اهدای کتاب بین نهادهای اجتماعی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ما سعی کرده‌ایم در تمامی‌ شهرستان‌ها شاهد اجرای این برنامه‌ها باشیم و در 10 شهرستان و مرکز استان نیز برنامه‌های متنوعی برگزار می‌کنیم تا بتوانیم در جهت ترویج کتاب و کتابخوانی گام مثبتی برداریم.

دومین نمایشگاه مجازی کتاب از تاریخ 3 تا 10بهمن در سایت ketab.ir  فعال است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط