سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
از اگزوپری و چخوف تا زندگینامه شهدا در پیشنهادات راضیه تجار

دبیر انجمن قلم ایران با ارائه پیشنهاداتی متنوع برای خرید کتاب از نمایشگاه مجازی کتاب می‌گوید: برای خرید کتاب‌های ترجمه‌ای باید جست‌وجو و بررسی کرد تا آثاری با ترجمه مترجمان توانمند را انتخاب کنیم.

راضیه تجار در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ درباره کتاب‌های پیشنهادی‌اش برای خرید از دومین نمایشگاه مجازی کتاب، با اشاره به کتاب «شازده کوچولو» نوشته آنتوان دو سنت اگزوپری با ترجمه محمد قاضی، توضیح داد: این اثر طی سال‌ها امتحانش را پس داده است. «شازده کوچولو» کتابی بسیار لطیف و زیباست که لایه‌های درونی دارد به این ترتیب همان‌طور که یک نوجوان از خواندن آن لذت می‌برد، یک انسان کهن‌سال هم از مطالعه آن کیف می‌کند.

این محقق، نویسنده و عضو هیات موسس انجمن قلم ایران ادامه داد: مجموعه داستان‌های «چخوف» نیز از آثار پیشنهادی من است. این کتاب با وجود این‌که طرح‌های ساده‌ای دارد؛ اما برگرفته از زندگی است و طنز جالبی دارد که ظاهرا ساده است اما برای خواننده پر از شگفتی‌ است.

تجار در پاسخ به این پرسش که «شما کدام‌یک از ترجمه‌های ارائه شده بر این کتاب را معرفی می‌کنید؟»، گفت: به خاطر ندارم که چه کسی را پیشنهاد کنم؛ اما کسانی که این کتاب را تهیه می‌کنند بررسی داشته باشند و آثاری با ترجمه مترجمان توانمند را انتخاب کنند؛ جست‌وجوگری کنند؛ چراکه بسیار مهم است که مترجم اثر چه کسی باشد.

نویسنده کتاب‌های «زن شیشه‌ای» و «نرگس‌ها» افزود: خرید گلستان سعدی را توصیه می‌کنم، چراکه کتابی ستاره باران است و می‌درخشد؛ یعنی هرچقدر از حکمت و پیام و ایجاز آن بگوییم کم گفتیم. به نظرم این کتاب مرصع است و مثل جواهر می‌درخشد.

این محقق در ادامه به کتاب «اسم تو مصطفاست» که پیشتر از سوی انتشارات روایت فتح به چاپ رسیده است، اشاره کرد و گفت: این کتاب زندگی‌نامه‌ای داستانی‌ است که برای شهید مصطفی صدرزاده و با عشق نوشتم. نگارش آن دو سال به طول انجامید و هم‌اکنون به چاپ 17 رسیده است.

نویسنده کتاب «بندهای روشنایی» ادامه داد: کتاب «بی‌نام پدر» نوشته سیدمیثم موسویان را نیز توصیه می‌کنم. من در جشنواره قلم زرین این کتاب را خواندم که این جایزه را به دست آورده است. این اثر از نظر فرم بسیار زیبا نوشته شده و محتوای خوبی دارد.

تجار در پاسخ به این پرسش که «شما از نمایشگاه مجازی کتاب چه اثری تهیه می‌کنید؟»، گفت: مدتی‌ است دنبال کتابی هستم منتها نام ناشر این اثر را به خاطر ندارم و باید جست‌وجو کنم. پیشتر نیز قصد تهیه آن را داشتم که توفیق حاصل نشد؛ چراکه قیمت آن 700 هزار تومان بود. این اثر درباره زندگی‌نامه آقای هاشمی رفسنجانی‌ است که با تصویر همراه است و از دهه‌های اول نخست انقلاب اسلامی تا زمانی که وی در قید حیات نبود را شامل شده است.

وی در پایان گفت: به نظرم این اثر، کار بسیار جالبی است؛ اما چون گران بود گذاشتم تا در موقعیتی مناسب این کتاب را تهیه کنم. در حال حاضر نام دقیق آن را نمی‌دانم و باید جست‌وجو کنم.
 
دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران سوم تا دهم بهمن 1400 دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند کتاب‌های موردنظر خود را با 20 درصد تخفیف و پست رایگان تهیه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها