سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
جنگ روانی؛ دلیل افزایش قیمت کاغذ و مقوا در بازار

رئیس اتحادیه کاغذ و مقوای تهران افزایش قیمت کاغذ طی هفته اخیر را به دلیل جنگ روانی برخی تجار و واردکنندگان کاغذ دانست.

احمد شریفان، رئیس اتحادیه کاغذ و مقوای تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به افزایش پنج درصدی قیمت کاغذ طی هفته اخیر، توضیح داد: اگرچه همانند یک ماه گذشته به دلیل رکود بازار و عدم استقبال خریداران، بازار خرید و فروش کاغذ وضعیت ثابتی داشتند اما شاهد افزایش قیمت حدودا 5 درصدی در بازار هستیم.
 
وی افزود: این موضوع در حالی رخ داده است که مدارس بار دیگر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند اما جنس‌های موجود در بازار همگی از کالاهای انبارها هستند و هیچ جنس جدیدی وارد نشده است.
 
شریفان با بیان اینکه ایجاد تورم در بازار کاغذ و مقوا حاصل و نتیجه این موضوع است، گفت: بسیاری از این تصمیم‌گیر‌ی‌ها به دلیل برخی شرایط اقتصادی و سیاسی موجود در کشور است که موجب شده برخی تجار از این موقعیت سوءاستفاده کنند و به قیمت اجناس خود بیفزایند.
 
وی با طرح این موضوع که الان هر بسته کاغذ آچار دو تا سه هزار تومان افزایش قیمت داشتیم، توضیح داد: این موضوع در حالی رخ داده است که جنس جدیدی با قیمت ارز جدید به بازار وارد نشده است و شرط انصاف نیست که چنین کاری انجام شود.
 
شریفان همچنین با بیان اینکه به دنبال چنین روندی، کاغذ چاپ و تحریر نیز دچار نوسان قیمت شده است، ادامه داد: اکنون هر بند کاغذ چاپ و تحریر در بازار با افزایش ده هزار تومانی همراه بوده است که موجب سردرگمی در میان خریداران و مخاطبان بازار کاغذ شده است.
 
به گزارش ایبنا، امروز هر بند کاغذ تحریر 70 گرمی، 70 در 100 چینی به قیمت 670 هزار تومان و هر بند کاغذ تحریر 70 گرمی، 60 در 90 چینی نیز به قیمت 5600 هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.
 
همچنین هر بند کاغذ تحریر 80 گرمی، 70 در 100 اندونزی نیز به قیمت 770 هزار تومان و هر بند کاغذ تحریر 80 گرمی 60 در 90 اندونزی نیز به قیمت 670 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها