دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
برگزاری 14 کارگاه شعر و داستان همزمان با نمایشگاه مجازی در استان البرز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از برگزاری 14 کارگاه شعر و داستان همزمان با دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران خبر داد.

ناصر مقدم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به برنامه‌های این اداره کل همزمان با نمایشگاه مجازی کتاب تهران، عنوان کرد: هفت کارگاه شعر و هفت  کارگاه داستان با حضور جمعی از استادان حوزه ادبیات همزمان با دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران برگزار خواهد شد.  
 
وی با بیان اینکه این کارگاه‌های شعر هر روز از ساعت 13 تا 15 برگزار می‌شود، افزود: تاکنون نشست «نقش ادبی زبان و شناخت فرایندهای برجسته‌سازی زبان شعر» توسط مریم آریان و نشست «شعر نو و انواع آن» توسط جمال بیگی برگزار شده است و امروز (دوشنبه 4 بهمن) نیز کارگاه آموزشی «وزن شعر» برگزار می‌شود.
 
مقدم ادامه داد: فردا (سه‌شنبه 5 بهمن) نیز کارگاه «تصویرسازی شعر» توسط زهره فدایی، چهارشنبه 6 بهمن کارگاه «ترانه سرایی» مسعود خدابنده‌لو و پنجشنبه 7 بهمن نیز کارگاه «مولاناشناسی» شامل بررسی اندیشه‌های مولانا و کاربرد آن در زندگی توسط مرجان رضاناجی و جمعه 8 بهمن کارگاه «فن شعر» توسط سعید بذلی برای سایر روزهای نمایشگاه پیش‌بینی شده است.
 
وی در ادامه از برگزاری هفت کارگاه داستان در ساعت‌های 15 تا 17 این هفته خبر داد و گفت: تاکنون دو کارگاه «نویسندگی» شامل بررسی مولفه آشنایی زدایی در ژانر روایت و «داستان‌نویسی تکمیلی» برگزار شده و قرار است امروز(دوشنبه چهار بهمن) نیز گارگاه «نقد تاثیرگذار داستان» توسط عارفه روئین برگزار شود.
 
مقدم به سایر برنامه‌های پیش‌بینی شده نیز اشاره کرد و یادآور شد: برای فردا (سه‌شنبه پنج بهمن) نیز کارگاه «داستان‌نویسی کوتاه خلاق» توسط خسرو عباسی، چهارشنبه 6 بهمن کارگاه «نویسندگی ناداستان و جستار» توسط ربابه سلیمانی و روزهای پنجشنبه و جمعه هفتم و هشتم بهمن کارگاه‌های «نویسندگی خلاق» توسط مرجان رضاتاجی و «ویراستاری داستان» توسط نسیم بذرافشان نیز پیش‌بینی شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها