دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
از کلمبیا تا ایران در پیشنهادات دبیر اسبق جایزه جلال

منیژه آرمین آثاری از ویلیام فاکنر، گابریل گارسیا مارکز، عبدالحسین زرین‌کوب و حسین مکی را برای خرید از نمایشگاه مجازی کتاب تهران پیشنهاد می‌کند.

منیژه آرمین در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ درباره کتاب‌های پیشنهادی‌اش برای خرید از دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، گفت: «خشم و هیاهو» نوشته ویلیام فاکنر کتابی‌ است که در عمق شخصیت‌ها تفحص می‌کند؛ اما مهم‌ترین ویژگی این اثر نثر بسیار جالب و درخشانی است که مفاهیم بسیار زیبای رمان را به درستی انتقال می‌دهد و من آن را پیشنهاد می‌کنم.

این نویسنده در ادامه از کتاب «تاریخ در ترازو» نوشته عبدالحسین زرین‌کوب نام برد و افزود: این اثر را به این دلیل معرفی می‌کنم که نگاه عمیقی نسبت به تاریخ ایران در طول زمان دارد.

نویسنده کتاب‌های «شب و قلندر»، «شباویز» و «شانزده سال» ادامه داد: کتاب «زنده‌ام تا روایت کنم» نوشته گابریل گارسیا مارکز نیز ویژگی‌های کتاب «خشم و هیاهو» را دارد، یعنی می‌تواند حوادث بسیار عادی زندگی را تبدیل به مفاهیم عمیقی کند که در عمق روح انسان می‌گذرد.

آرمین به کتاب «تاریخ بیست ‌ساله ایران» نوشته حسین مکی اشاره کرد و گفت: این اثر از این نظر جالب است که وقایع تاریخی 20 ساله ایران را پوشش می‌دهد – که البته از دوران مشروطه تا رضاشاه را شامل می‌شود- و به دلیل مستند بودن آن کتابی بسیار حائز اهمیت است. در این اثر نمونه‌ها و اسناد به خوبی در متن آورده شده است.

وی در پایان با اشاره به کتاب «شخصیت‌شناسی در مثنوی و کمدی الهی دانته» که به همراه اعظم سازور نگارش آن را برعهده داشته است، اظهار کرد: مطالعه این کتاب را برای داستان‌نویسان و پژوهشگران مفید خواهد بود. این اثر را به این دلیل انتخاب کردم که مفهوم بسیار جدیدی دارد. ادبیات تطبیقی درباره این دو اثر زیاد انجام شده است؛ اما کسی نیامده که یک تفکر شرقی را با یک تفکر غربی مقایسه کند و دیالوگی که مابین این دو تفکر وجود دارد، به نتایجی برسد که رنج‌های بشری و مفاهیم و آن اشتراکاتی که انسان‌ها از نظر روحی با یکدیگر دارند، منتهی به آن شود.

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران سوم تا دهم بهمن 1400 دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند کتاب‌های مورد نظر خود را با 20 درصد تخفیف و پست رایگان تهیه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها