دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
برنامه‌های جانبی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در نمایشگاه مجازی کتاب اعلام شد

سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از اجرای برنامه‌های متنوع جانبی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در استان قم خبر داد.

سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، ضمن گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و تبریک روز زن و مادر درباره برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در بهمن ماه 1400 گفت:  دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران همزمان با میلاد حضرت زهرا (س) آغاز شده و علاقه‌مندان می‌توانند تا 10 بهمن‌ماه از این فرصت برای خرید کتاب استفاده کنند.
 
وی اضافه کرد: نمایشگاه مجازی کتاب تهران 24 ساعته آماده ارائه خدمت به علاقه‌مندان  کتاب است و دوستداران کتاب می‌توانند کتاب‌های خریداری شده را به صورت رایگان از طریق خدمات پستی دریافت کنند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به برنامه‌های جانبی این اداره کل در نمایشگاه مجازی کتاب یادآور شد: برای غنا بخشیدن به محتوای نمایشگاه و بهره‌مند شدن اهالی فرهنگ از این نمایشگاه، برنامه‌های جنبی از قبیل برگزاری برنامه عصر کتاب در راستای تجلیل از حاج حسین کاجی و حجت‌الاسلام علی شیرازی، اهدا کتاب به مدارس، مراکز آموزشی، مساجد، مناطق محروم و روستاها، برگزاری کارگاه آموزشی کتاب و نویسندگی و تجلیل از مروجان برتر کتاب استان قم تدارک دیده‌ایم.
 
وی ادامه داد: برگزاری کارگاه آموزشی نویسندگی خلاق برای نویسنگان نوجوان، تجهیز چند مرکز به عنوان پاتوق کتاب در سطح شهر، برگزاری نشست صمیمی نویسندگان و راویان دفاع مقدس ، رونمایی از کتاب و برگزاری کارگاه آموزشی تصویرگری کتاب کودک به صورت مجازی از دیگر برنامه‌های جانبی این اداره کل در سطح استان قم است.
 
حسینی کاشانی در پاسخ به برنامه رونمایی کتاب، بیان کرد: به عنوان مثال برنامه آیین رونمایی کتاب عربی «مخطوط مطوی» با همکاری دبیرخانه دین پژوهان کشور، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم  و خانه کتاب و ادبیات ایران از جمله برنامه‌های رونمایی کتاب است که این برنامه یکشنبه 3 بهمن‌ماه 1400 با حضور مهمانانی از قم و بیروت به صورت مجازی انجام شد.
 
این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: یارانه خرید کتاب به‌صورت اعتبار خرید به کد ملی متقاضیان اختصاص پیدا می‌کند که سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب ۲۵۰ هزار تومان است که از این مقدار ۱۵۰ هزار تومان سهم مشارکت دانشجویان و طلاب بوده و ۱۰۰ هزار تومان سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این اعتبار برای اعضای هیئت علمی ۵۰۰ هزار تومان است که ۵۰ درصد آن را معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عهده‌دار خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها