دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶
اجرای 100 برنامه ملی و 13 نشست بین‌المللی در ایام نمایشگاه مجازی کتاب تهران

مدیر فعالیت‌های فرهنگی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: در دومین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران برای اجرای بیش از 100 برنامه ملی و برگزاری 13 نشست بین‌المللی برنامه‌ریزی کردیم. برنامه‌های فرهنگی امسال در سه سطح ستادی، ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود.

سعید مجیدی، مدیر فعالیت‌های فرهنگی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ با بیان این‌که برنامه‌های فرهنگی نمایشگاه امسال در سه سطح ستادی، ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود، عنوان کرد: در دومین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران برای اجرای 13 نشست بین‌المللی و بیش از 100 برنامه ملی در سطح کشور برنامه‌ریزی شده است. 

مدیر فعالیت‌های فرهنگی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: سطح اول برنامه‌های فرهنگی و جنبی نمایشگاه مجازی کتاب تهران در حد ستادی برگزار می‌شود که مربوط به برگزاری نشست‌ها، محافل ادبی و کارگاه‌هاست که از روز گذشته، سوم بهمن‌ماه کار خود را آغاز کردند. 
 
مدیر فعالیت‌های فرهنگی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران درباره برنامه‌های فرهنگی که قرار است در سطح ملی و بین‌المللی برگزار شود، افزود: دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران قرار است 13 نشست را در سطح ‌بین‌المللی برگزار کند.
 
مجیدی درباره نشست‌های بین‌المللی نمایشگاه توضیح داد: نشست‌های بین‌المللی نمایشگاه مجازی کتاب تهران، از آنجاکه هماهنگی با نهادهای مختلف فرهنگی را طلب می‌کند، در محدوده زمانی 14 تا 17  عصر برگزار می‌شوند.

وی درباره برنامه‌هایی که درسطح ملی و کشوری برگزار می‌شود، گفـت: امسال با مشارکت سازمان‌ها و نهادها؛ برنامه‌های مختلفی را در بخش برنامه‌های جنبی و فرهنگی نمایشگاه برگزار می‌کنیم. نمایشگاه مجازی کتاب تهران امسال برای اجرای بیش از 100 برنامه در سطح کشوری و ملی برنامه‌ریزی کرده است.

مجیدی افزود: با توجه به اعلام علاقه‌مندی نهادها، همچنان اعلام برنامه‌های جنبی نمایشگاه مجازی در روز‌های دیگر هم ادامه پیدا خواهد کرد، زیرا همچنان درخواست برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی از سوی نهادها برای قرار گرفتن در لیست برنامه‌های جنبی نمایشگاه مجازی کتاب وجود دارد.
 
مدیر فعالیت‌های فرهنگی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران درباره ظرفیت‌ و مزایایی که برگزاری برنامه‌های جنبی و فرهنگی نمایشگاه مجازی کتاب نسبت به نمایشگاه حضوری کتاب برای مخاطبان فراهم می‌کند، گفت: از آنجاکه نمایشگاه مجازی کتاب تهران با هدف دسترسی  آسان به کتاب و امکان حضور در نمایشگاه کتاب ایجاد شد؛ در بخش جنبی نمایشگاه هم تلاش‌کردیم، برنامه‌های فرهنگی را منوط به یک سالن اهل قلم در نمایشگاه نکنیم و امسال وسعت برنامه‌های سرای اهل قلم را به وسعت همه ایران گسترش دادیم.

مجیدی تاکید کرد: سرای اهل قلم نمایشگاه کتاب تهران در این سال‌ها یک پیشینه خوب و ماندگار در بخش نمایشگاهی دارد و همواره پاتوق اهالی فرهنگ و محل برگزاری نشست‌ها با همکاری ناشران، نویسندگان و صاحب نظران این حوزه بوده است.

 مجیدی درباره مزایای دیگر برنامه‌های جنبی نمایشگاه مجازی کتاب تهران نسبت به نمایشگاه حضوری عنوان کرد: در نمایشگاه حضوری کتاب تهران افراد برای شرکت در برنامه‌های فرهنگی باید در یک موقعیت جغرافیایی مشخص حاضر می‌شدند و زمان مشخصی برای شرکت در این برنامه‌ها وجود داشت اما امسال با امکان ضبط و برگزاری این برنامه‌های فرهنگی و برگزاری آن در کل کشور امکان استفاده همه  افراد از این نشست‌ها وجود دارد.

وی افزود: امسال تلاش کردیم بسیاری از نشست‌ها  را فارغ از ارائه به صورت برخط، در شهرستان‌های مختلف برگزار کنیم تا امکان حضوری و‌ آنلاین همه افراد در کل کشور برای حضور در این نشست‌ها فراهم باشد. همچنین با استفاده از امکاناتی که برای ضبط و گفت‌و‌‌گو در اختیار داریم، محتوای نشست‌ها را برای استفاده در روزهای دیگر ثبت کنیم.
 
مدیر فعالیت‌های فرهنگی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران عنوان کرد: به عنوان مثال در راستای گسترش اجرای برنامه های فرهنگی در همه کشور، دو محفل ادبی را در شهرستان قم و تهران با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان‌ها برگزار می‌کنیم.

مجیدی افزود: برگزاری برنامه‌هایی مانند رونمایی کتاب، عصر کتاب، نشست با نویسندگان، تجلیل از نویسندگان و ناشران و همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی از جمله برنامه‌های جنبی این دوره از نمایشگاه مجازی کتاب تهران است و با استفاده از امکان ضبط شدن برنامه‌ها، افراد بعد از نمایشگاه هم می‌توانند به این برنامه‌ها و محتوای آن‌ها دسترسی داشته باشند.
 
وی درباره ویژگی‌های نشست‌های نمایشگاه مجازی کتاب تهران اظهار کرد: در ادوار گذشته بیشتر نشست‌های برگزار شده در نمایشگاه کتاب تهران به صورت تخصصی برگزار می‌شد اما امسال به جنبه ترویجی نشست‌های نمایشگاه توجه بیشتری شد تا استقبال از این برنامه‌های فرهنگی افزایش پیدا کند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها