یکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴
ظرفیت منابع پردازشگر سایت نمایشگاه درصورت نیاز تا 10 برابر قابل افزایش است/ موفقیت در 4 مانور و تست‌های مختلف

فرشید فرح‌خواه، وضعیت زیرساخت سامانه دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: امکان پاسخگویی به درخواست جستجوی‌های متفاوت و همزمان بیش از 1000 کاربر در طراحی جدید فراهم شده است و ظرفیت پردازش در سایت تا 10 برابر قابل افزایش است.

فرشید فرح‌خواه، مدیر فنی نمایشگاه کتاب مجازی تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره تفاوت‌‌های سامانه دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران بیان کرد: یکی از بارزترین تعییرات در طراحی سرویس‌ها و زیرساخت سامانه‌های نمایشگاه صورت گرفته است. این تغییر امکان سرویس‌دهی خوشه‌ای را در بخش زیرساخت فراهم کرده که این مهم باعث توزیع مناسب بار پردازشی در بخش‌های سامانه شده است.

به گفته وی علاوه‌براین به‌نسبت هر ویژگی‌ جدید سامانه، تست‌های استرس با تنوع درخواست‌ انجام شده و موفق شدیم، در هر ثانیه بیش از 1000 درخواست همزمان را پاسخ دهیم. به‌عنوان مثال  امکان پاسخگویی به درخواست جستجوی‌های متفاوت و همزمان بیش از 1000 کاربر در طراحی جدید فراهم شده و تست‌های مربوطه موفقیت‌آمیز بوده است.        

وی با تاکید بر افزایش قابل توجه دقت جستجوی سامانه نمایشگاه مجازی کتاب تهران، افزود: علاوه بر افزایش دقت جستجوی سامانه نمایشگاه، دو قابلیت‌ فیلترینگ و سورتینگ نتایج نیز برای تعداد مشخص از نتایج جستجو، فعال می‌شود. با توجه به اینکه سرویس جستجوی سامانه نمایشگاه به‌عنوان یک بخش مستقل تعریف شده، فکر می‌کنیم جستجوی پیشرفته و یا سریع مخاطب با نتیجه بیش از 2000 عنوان، به‌احتمال زیاد جستجوی گُنگ و نادرستی بوده است. اگر کمتر از این میزان باشد، ابزار‌های فیلترینگ و سورتنیگ برای انتخاب دقیق‌تر فعال می‌شود.

فرح‌خواه، با بیان اینکه وضعیت زیرساخت مدام در حال مانیتورینگ است و مطلوب ارزیابی می‌شود، گفت: با وجود نبود مشکل پیچیده در المان‌های مهم سامانه، پیش‌بینی‌های مناسب انجام شده و ظرفیت منابع پردازشی را دو برابر افزایش پیدا کرده‌اند؛ علاوه‌براین تا 10 برابر امکان افزایش ظرفیت منابع پردازشگر وجود دارد. در بد‌ترین شرایط این توانمندی را آزمون کرده‌ایم و چهار مانور در ابعاد مختلف برای سنجش سامانه نیز انجام شده است.
                                                                       
مدیر فنی نمایشگاه کتاب مجازی تهران درباره سامانه‌های ثبت‌ احوال و یا سامانه‌ «شاهکار» متصل به سایت نمایشگاه مجازی کتاب تهران بیان کرد: سامانه‌های مربوطه به بیش از دو منبع سرویس دهنده سامانه متصل شده‌اند؛ به‌عبارت دیگر، اگر یکی از این منابع دچار اختلال شود، در زمان اندکی به منبع دیگری برای ارائه سرویس متصل خواهیم شد. بنابراین درباره سرویس‌هایی که به دلیل طراحی از یک منبع، سرویس‌دهی می‌کنند باید توجه داشت که هرگونه اختلال از مبدا سرویس در روند نمایشگاه ایجاد مشکل خواهد کرد؛ بنابراین در این خصوص با تیم‌های فنی این دستگاه‌ها، هماهنگی لازم برای پایداری سرویس‌دهی انجام شده است.                       

 فرح‌خواه ادامه داد: برای پرداخت بانکی نیز سه درگاه پیش‌بینی شده و بروز هر مشکل برای کاربران امکان مراجعه به درگاه دیگر وجود دارد. تست این درگاه‌ها نیز موفقت‌آمیز بود.

مدیر سایت نخستین نمایشگاه کتاب مجازی تهران درباره میزان مراجعه کاربران به سایت نمایشگاه مجازی کتاب تهران طی سه روز گذشته پیش از آغاز نمایشگاه گفت: طی سه روز گذشته کاربران، ۱۱۴ هزار  عنوان کتاب را در فهرست علاقه مندیهای خود ثبت کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها