دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
حضور انتشارات مبانی با 40 عنوان کتاب در نمایشگاه مجازی کتاب تهران

مدیر «انتشارات مبانی» میاندوآب گفت: این انتشارات با 40 عنوان کتاب در نمایشگاه مجازی کتاب تهران حضور فعال دارد.

مسعود مبانی، مدیر «انتشارات مبانی» در شهرستان میاندوآب، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌‌غربی، ضمن بیان اینکه طی دو سال اخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا نمایشگاه کتاب استانی برگزار نشد، عنوان کرد: متولیان امر توانستند با برگزاری نمایشگاه‌های مجازی کتاب این خلاء را پوشش دهند.

 وی در ادامه گفت: ما در دو نمایشگاه مجازی استانی اصفهان و ارومیه حضور داشتیم. مشکل اساسی در این نمایشگاه‌ها عدم ثبت سفارش از سوی کاربرانی بود که در شهرستان‌های دیگر حضور داشتند و این باعث شد سفارشات بسیار افت کند.
 
مدیر انتشارات مبانی افزود: شش کتاب از این انتشارات  در دوسال گذشته به عنوان آثار برگزیده و منتخب استانی انتخاب شده‌اند و در سال جدید هم آثاری چون کتاب «پشت میزنشینان در برابر دنیای نشسته بایستید» را به چاپ رسانده که این اثر به بررسی مشکلاتی که به واسطه نشستن زیاد پشت میز و یا کار با تلفن همراه برای افراد پیش می‌آید می‌پردازد. موضوع این کتاب با توجه به شرایط کرونایی کشور و اشغال زمان زیادی از زندگی روزمره هموطنان توسط فضای مجازی، می‌تواند برای مخاطبین مفید واقع شود.
 
وی با اشاره به محاسن برگزاری نمایشگاه‌های مجازی کتاب بیان کرد: یکی از این محاسن بحث صرفه‌جویی در هزینه است؛ زیرا اگر بخواهیم یک نمایشگاه حضوری برگزار کنیم، اجاره غرفه‌، انتقال کتاب از شهرهای مختلف به مرکز و... هزینه‌های زیادی را برای ناشران در پی دارد اما با برگزاری مجازی نمایشگاه، شاهد کاهش هزینه‌ها در بسیاری از امور هستیم و ناشران ساکن در هر استان و شهر کشور به راحتی می‌توانند کتاب‌های خود را روی سایت برای عموم مردم به نمایش بگذارند. 
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها