شنبه ۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۰
پست موزه زنجان آغاز به کار کرد

مدیرکل پست استان زنجان با اشاره به افتتاح پست موزه زنجان گفت: این موزه با همکاری کنگره 3535 شهید استان، یک سری از مکاتبات و نامه ارسالی رزمندگان و تمبرهای چاپ شده با مضامین شهدا قابل بازدید است.

جواد رسولی، مدیرکل پست استان زنجان در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، در زنجان با اشاره به افتتاح پست موزه زنجان اظهار کرد: این پست موزه با هدف نمایش اسناد تاریخی و قدیمی، گزیده تمبرهای قبل و بعد از انقلاب و مجموعه‌ای از پاکت‌های تمبر، نامه‌های کمیاب خارجی و همچنین مجموعه‌ای از اقلام قدیمی موزه‌ای در حوزه ارتباطات آغاز به کار کرد.
 
وی گفت: در این موزه‌ تعدادی از تمبرهای پستی از سال ۱۳۴۱ تاکنون به نمایش گذاشته و علاوه بر تمبرهای پستی اقلامی از قبیل کارت‌پستال‌های قدیمی ایرانی و خارجی، اسناد و ادوات قدیمی پستی، لباس فرم پستچی دوره قاجاریه وجود دارد.
 
وی با اشاره به نمایش تمبرهای مربوط به 50 تا 60 سال قبل در این موزه گفت:  همچنین در این موزه یک سری تصاویر در قالب کاریکاتور قدیمی با موضوع پست نیز در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
 
مدیرکل پست استان زنجان با اشاره به اینکه پست استان دارای اسناد تاریخی قدیمی بسیاری است، اضافه کرد: در این پست موزه اسناد مذکور هم در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.
 
رسولی با اشاره به اینکه یک ویترین ویژه شهدا در قالب پاکت‌هایی که رزمندگان داشتند، نامه‌های ارسالی رزمندگان به نمایش گذاشته می‌شود، افزود: این اقدام پست ایران و سایر رویدادهای فرهنگی انجام شده طی سال‌های اخیر در سطح جهانی منعکس و اتحادیه جهانی پست در صفحات اجتماعی خود آن را مورد توجه قرار داده است.
 
مدیرکل پست استان زنجان با اشاره به اینکه پست موزه زنجان با همکاری کنگره ۳۵۳۵ شهید آغاز به کار کرده است، افزود: پست‌موزه زنجان در طبقه اول اداره‌کل پست زنجان واقع در بلوار دارالقرآن، روزانه از ساعت 8 تا 13 برای بازدید عموم رایگان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها