چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
غزل چهره نوتری به خود گرفته است

سراینده مجموعه شعر «از آینه تا ماه» بر این باور است که غزل جوان روند رو به رشدی داشته و استفاده از ظرفیت‌های زبانی موجب شده که غزل با چهره نوتری خود را نشان دهد و نونوار شده است.

جواد جعفری‌نسب در حاشیه کارگاه آموزشی غزل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: بنده با مجموعه غزل «از آینه تا ماه» در نخستین دوسالانه حسین منزوی شرکت کردم؛ رویداد ادبی که سطح آثار آن بسیار بالا بود.

وی با اشاره به اینکه مجموعه غزل «از آینه تا ماه» دربردارنده اشعاری با موضوعات، عاشقانه، عارفانه و اجتماعی است، گفت: بخشی از اشعار این مجموعه غزل هم آئینی است.

جعفری‌نسب ضمن مثبت ارزیابی کردن برگزاری نخستین دوسالانه حسین منزوی، گفت: این رویداد ادبی فرصتی فراهم ساخته است تا تازه‌ترین کتاب‌ها و اشعار عرضه شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر این برگزاری بزرگداشت حسین منزوی که در غزل شهرت داشت، موجب شده است که به توانمندی این قالب ادبی بیشتر توجه شود، چون غزل در بین شاعران جوان جایگاه خوبی پیدا کرده است و اقبال هم خوب بوده است.

نامزد بخش کتاب فارسی دوسالانه حسین منزوی با اشاره به رشد و ارتقای سطح کیفی آثار سروده شده در بخش غزل بیان کرد: غزل جوان روند رو به رشدی داشته و استفاده از ظرفیت‌های زبانی موجب شده است که غزل با چهره نوتری خود را نشان دهد و نونوار شده است.

وی به آسیب‌های پیش روی غزل معاصر نیز اشاره کرد و گفت: شاید همین برگزاری جشنواره‌ها یک تهدید برای غزل باشد، هرچند اگر دیدگاه خوش بینانه داشته باشیم، برگزاری جشنواره‌ها موجب می‌شود که حال و هوای ادبی بین شاعران جوان ایجاد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها