یکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
همزمانی نمایشگاه با هفته زن بهترین فرصت برای مطالعه زندگینامه مادران شهداست

نغمه مستشارنظامی، شاعر آیینی و دبیر شورای ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی به نوجوانان و جوانان پیشنهاد می‌دهد که از فرصت همزمانی دومین نمایشگاه مجازی کتاب با هفته زن برای تهیه و مطالعه داستان‌های مرتبط با خاطرات و زندگینامه مادران شهدا استفاده کنند.

این شاعر آیینی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهارکرد: از جمله آثار پیشنهادی در مجموعه خاطرات مادران شهدا که در راستای تاکید ویژه مقام معظم رهبری چاپ و نشر شده‌اند می‌توان به «ستاره‌های کوکب» شامل زندگینامه داستانی کوکب اسکندری، مادر شهیدان حسن، علی و رضا مظفر و جانباز حسین مظفر، نوشته راضیه تجار از نشر روایت فتح، «به بها خریدند» درباره مادر شهیدان احمد،علی، یونس و محمد جوادنیا، نوشته طاهره حمزه‌پور، نشر ستارگان، «بهشت زیر قدم‌هایش» زندگی و خاطرات شهربانو سادات حسن‌خانی، از نشر شهید ابراهیم هادی، «بانوی قرن» از سعیده زراعتکار از نشر روایت فتح، «تنها گریه کن» از اکرم اسلامی نشر حماسه یاران و «عزیزخانم» نوشته فاطمه جعفری از نشر راه یار اشاره کرد.

مستشارنظامی ادامه داد: کتاب «حوض خون» درباره نقش زنان در دفاع مقدس نوشته فاطمه میرعالی از نشر راهیار نیز کتاب باارزشی است. این اثر خاطرات و روایت‌های ۶۴نفر از بانوان اندیمشکی درباره فعالیت‌شان در بخش رخت‌شویی رزمندگان دفاع مقدس را شامل می‌شود.

وی همچنین به انتشار مجموعه آثاری از شاعران فارسی‌زبان هند، افغانستان و پاکستان توسط انتشارات موسسه فرهنگی شاعران پارسی زبان اشاره کرد و افزود: از جمله آثار باارزش این مجموعه خواندنی می‌توان به «سماع محشر» نوشته محمد سعید شریفی، «از بلخ و هند و شیراز» تالیف فرزانه خجندی و «نوحه مرغابیان» نوشته کبری حسینی بلخی اشاره کرد که خواننده با مطالعه این کتاب‌‌ها با ادبیات کشورهای همسایه آشنا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها