سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
تولد یک ناشر دیگر با محوریت کتاب‌های علوم انسانی و هنر در مشهد

انتشارات «آزادسرو» با محوریت علوم انسانی و هنر به مدیریت یوسف بینا در مشهد آغاز به کار کرد.

مدیر انتشارات «آزادسرو» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان‌ رضوی، از راه‌اندازی انتشارات «آزادسرو» با محوریت انتشار کتاب‌های علوم انسانی و هنر در مشهد خبر داد.
 
یوسف بینا گفت: رویکرد کلی انتشارات «آزادسرو» انتشار کتاب‌های حوزه علوم انسانی و هنر و دغدغه اصلی انتشار کتاب خوب از نظر کیفی در محتوا و ارائه است.
 
وی ادامه داد: با وجود گستره‌ی فضای مجازی و کمتر شدن آمار مطالعه‌ی کتاب‌های کاغذی اما با رویه‌های تخصص‌محور می‌توان مخاطب جدی را پیدا کرد و کتاب خوب به آنان عرضه کرد.
 
مدیر انتشارات «آزادسرو» در پایان یادآور شد: این انتشارات در نظر دارد که پایگاهی برای مولفان، نویسندگان، شاعران و هنرمندان به‌ویژه درخراسان باشد.
 
یادآوری می‎شود، یوسف بینا مدرس دانشگاه، شاعر، ویراستار، روزنامه‌نگار و منتقد مشهدی دانش‌آموخته‌ی دکترای ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد و دارای چندین جلد کتاب است.
 
«آزادسرو» نام دو تن از شخصیت‌های شاهنامه فردوسی است. یکی آزادسرو دانشمندی در دستگاه احمد بن سهل حاکم مرو در نیمه دوم قرن سوم هجری در روایات ملی آزادسرو به عنوان منبع سه داستان ذکر شده است. دیگری موبدی در عهد خسرو اول انوشیروان که یکی از چند تنی بود که بوسیله انوشیروان برای جستجوی خوابگزار به هر سویی از کشور فرستاده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها