چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶
مردم هوشیار باشند و کتاب را از ناشر اصلی بخرند؛ نه کتابسازان

به‌گفته مولانا، مدیر انتشارات و کتاب‌فروشی دارالفکر در حوزه کتاب‌های دینی، آثار کتابسازی شده بیش از سایر حوزه‌ها است، به همین دلیل مخاطب‌های این حوزه باید هوشیار باشند تا بتوانند در نمایشگاه مجازی، کتاب را از ناشر اصلی خریداری کنند.

سیدمهدی مولانا، مدیر انتشارات و کتاب‌فروشی دارالفکر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اشاره به اینکه در حوزه کتاب‌های دینی، مساله کتابسازی رواج زیادی پیدا کرده‌است، گفت: این آثار به نمایشگاه مجازی کتاب تهران هم راه پیدا می‌کند، به همین دلیل مردم باید کاملا هوشیار باشند و کتاب را از ناشر اصلی بخرند. می‌توانم بگویم حدود 90 درصد کتاب‌هایی که در حوزه دینی منتشر می‌شود، کتابسازی است. اکثر کتاب‌ها از روی ناشر دیگر و بدون اجازه از او چاپ می‌شود. البته در سایر حوزه‌ها هم این اقدامات انجام می‌شود.

به گفته این عضو اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان، کتابسازی در حوزه نشر بیداد می‌کند. کسب شناخت درباره ناشر اصلیِ همه کتاب‌ها، برای مردم دشوار و حتی غیرممکن است، به همین دلیل وزارت فرهنگ و ارشاد باید در آیین‌نامه‌ای که بر اساس آن به ناشر‌ها مجوز فعالیت می‌دهد، تجدید نظر کند.

مولانا افزود: روند کتابسازی در حوزه کتاب دینی آن‌قدر گسترش یافته‌است که حتی ناشر این کار را نمی‌کند، بلکه دستیارهایی دارد که از روی کتاب ناشر اصلی کپی‌برداری می‌کنند.

مدیر انتشارات دارالفکر درباره اینکه در نتیجه برگزاری نمایشگاه مجازی، کتاب به نقاط دور دست که شاید کتاب‌فروشی نداشته‌باشند می‌رسد، بیان کرد: اگر به موضوع از این دیدگاه نگاه کنیم، این نقطه قوت نمایشگاه مجازی کتاب نسبت به طرح‌های فصلی است، اما باید برگزاری آن به سالی یکبار محدود بماند. هرچند در وضعیت رکود بازار و گرانی کتاب، کمتر کسی پیدا می‌شود که کتاب‌های حوزه دینی را خریداری کند.

به گفته مولانا نمایشگاه‌های مجازی کتابی که به صورت استانی برگزار شد، نمی‌تواند تاثیری روی نمایشگاه کتاب تهران داشته‌باشد، او افزود: برگزاری این نمایشگاه‌ها باعث کاهش خرید از نمایشگاه کتاب تهران نمی‌شود. این درحالی است که بزرگترین مشکل مردم در این روزها بی‌پولی است و آن‌ها نمی‌توانند بودجه‌ای برای خرید کتاب کنار بگذارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط