دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
رقابت 124 اثر در دومین جایزه کتاب سال استان فارس

معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از برگزاری آیین پایانی دومین دوره جایزه کتاب سال فارس در سوم بهمن ماه 1400 خبر داد.

مهدی امیدبخش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، گفت: بر اساس فراخوان اعلام شده، 124 اثر از نویسندگان، پژوهشگران، شاعران و همچنین ناشران، به دبیرخانه دومین دوره جایزه کتاب سال فارس ارسال شده است.

وی با تاکید بر اینکه دبیرخانه این جایزه از پذیرفتن کتب کمک درسی و کتاب‌هایی در حوزه اقتصاد و مدیریت معذور بود، اعلام کرد: علاقه‌مندان آثار خود را برای دومین دوره جایزه کتاب سال فارس در هفت گروه اصلی شامل پژوهش، داستان، شعر، کودک و نوجوان، مذهب، تاریخ و جغرافیا و پژوهش در زمینه فارس شناسی به دبیرخانه دومین دوره جایزه کتاب سال فارس ارسال کردند.
 
وی با اعلام اینکه در این برنامه شش نفر برگزیده و ۹ نفر مورد تقدیر قرار خواهند گرفت، افزود: آثار توسط موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران مورد ارزیابی قرار گرفته است. همچنین از ۱۲ روستایی که طی یک دهه گذشته برگزیده کتاب شدند، با حضور دهیاران و مجری طرح همان سال نیز تکریم خواهد شد.
 

 
او ادامه داد: چند نفر از مروجین کتاب استان فارس و دو مجموعه کتابفروشی که در فروش فصلی و عناوین کتاب از برتران کشوری هستند در آیین یادشده تقدیر و همچنین دست‌اندرکاران کسب عنوان اوز به عنوان چهار دوره شهر خلاق نیز تجلیل شده که همگی در حوزه کتاب زحمات و تلاش‌های مستمری برای شیراز و فارس داشتند.

به گفته امیدبخش، آیین اختتامیه با حضور مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.
 
معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ضمن اعلام همکاری موسسه مهر کتاب قاصدک برای برگزاری دومین دوره جایزه کتاب سال فارس گفت: آیین پایانی یکشنبه سوم بهمن‌ماه 1400 ساعت 15 در سالن سبز مجموعه فرهنگی هنری حافظ برگزار می‌شود. همچنین در مراسم اختتامیه از ناشرانی که اهتمام جدی در نشر آثار فارس پژوهی و بر اساس ملاک‌های دبیرخانه بهترین شکل مشارکت را در دومین دوره جایزه کتاب سال فارس داشته‌اند، تکریم خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها