دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
دانشنامه «زنان نام‌آور آذربایجان غربی» تدوین می‌شود

مدیر اجرایی پروژه زنان نام‌آور آذربایجان‌غربی گفت: در راستای معرفی توانمندی‌ها و الگوسازی بانوان شاخص استان در حوزه‌های مختلف برای نسل امروز، دانشنامه «زنان نام‌آور استان آذربایجان‌غربی» در حال تهیه و تدوین است.

سعید ملکی، مدیر اجرایی پروژه زنان نام‌آور آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان غربی، گفت: در راستای معرفی توانمندی‌ها و الگوسازی بانوان شاخص استان در حوزه‌های مختلف برای نسل امروز، دانشنامه «زنان نام‌آور استان آذربایجان غربی» در حال تهیه و تدوین است.

وی افزود: به منظور شناسایی آسان زنان شاخص، استان به سه قسمت جنوب، مرکز و شمال تقسیم بندی شده و شاخصه‌های مد نظر، تعریف و براساس ظرفیت دانشنامه در حدود ۱۰ آیتم بانوان استان شناسایی می‌شوند.

ملکی ادامه داد: تاکنون مشخصات ۸۲ زن از دوره تاریخی قاجار تا دوره دوم پهلوی و ۱۰۰ نفر نیز پس از انقلاب شناسایی و وارد سایت شده است و وجود منبع قابل استناد در معرفی زنان شاخص استان خیلی مهم است و پس از معرفی روند راستی‌آزمایی هم انجام خواهد گرفت.

مدیر اجرایی پروژه زنان نام‌آور آذربایجان‌غربی بیان کرد: همچنین برنامه این است که پس از انتشار این کتاب حداقل یک پاراگراف از متن آن در کتب درسی دانش‌آموزان آورده شود تا بدین وسیله معرفی زنان شاخص بومی‌سازی شده و دانش‌آموزان هر شهرستان ضمن شناخت زنان شاخص و فرهیخته شهر خود، به داشته‌های شهرشان نیز افتخار کنند.

وی افزود: در ارومیه ۱۵ زن به صورت مسلح در خط مقدم جبهه حضور یافته، در تکاب یک زن به عنوان رییس بیمارستان، در میاندوآب چهار بانوی واقف بوده و یا یک بانوی موسس حوزه علمیه در این شهرستان از مواردی است که می‌توان در این کتاب معرفی کرد.

ملکی اظهار کرد: همچنین به واسطه این کتاب، مسئولان نیز بانوان شاخص استان و شهرهای خود را خواهند شناخت و حتی در برگزاری دوره‌های آموزشی در رشته‌های مختلف از این بانوان برای شناخت مناسبی از اقلیم، خصوصیات انسانی و فرهنگی منطقه استفاده می‌شود.

یادآوری می‌شود، اجرای این پروژه از سال گذشته به همت امور بانوان استانداری آذربایجان‌غربی کلید خورده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها