شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
انجمن چاپ استان‌های کشور راه‌اندازی می‌شود

احمد ابوالحسنی از آغاز مقدمات راه‌اندازی و تاسیس تشکل کشوری صنعت چاپ در قالب انجمن چاپ استان‌های کشور خبر داد، تاکنون11 استان برای حضور در این تشکل اعلام آمادگی کرده‌اند.

احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای تشکیل اتحادیه کشوری چاپ، گفت: این صنعت به یک تشکل کشوری نیاز داشت که جایگاه حقوقی داشته باشد و از سال‌ها قبل رایزنی‌های مختلفی برای تشکیل این تشکل صنفی انجام شده بود.
 
وی با بیان اینکه تشکیل این تشکل اکنون از طریق اتاق بازرگانی در حال انجام است، افزود: در این زمینه تشکیل این تشکل در قالب انجمن یا فدراسیون در دست بررسی و پیگیری است و به زودی نتیجه‌ آن اعلام می‌شود.
 
ابوالحسنی ادامه داد: همه فعالان صنعت چاپ در سراسر کشور که دارای اتحادیه صنفی هستند یا استان‌هایی حتی عضو هیچ اتحادیه یا تشکلی نیستند، می‌توانند با عضویت در اتاق بازرگانی عضو این تشکل کشوری شوند.
 
وی با اشاره به مزایای شکل‌گیری این تشکل زیرنظر اتاق بازرگانی، توضیح داد: مدتی است که تشکیل اتحادیه کشوری در اتاق اصناف ممنوع شده است، در این میان یا باید از طریق وزارت کشور، یا وزارت کار یا اتاق بازرگانی اقدام می‌کردیم که در این میان تشکیل این تشکل در اتاق بازرگانی را پیگیری کردیم.
 
ابوالحسنی با بیان اینکه 11 اتحادیه استانی چاپ برای حضور در این تشکل اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: هیات مدیره این اتحادیه‌ها اکنون در حال آماده‌سازی مقدمات عضویت در اتاق بازرگانی هستند تا بتوانند در این مجموعه حضور داشته باشند.
 
وی تاکید کرد: بعد از انجام مراحل مقدماتی، فراخوان کشوری عضویت در این تشکل منتشر خواهد شد و پس از هر چاپخانه‌دار یا تشکل صنفی که در اتاق بازرگانی عضو باشد، می‌تواند در تشکل کشوری نیز عضویت داشته باشد.
 
ابوالحسنی با اشاره به اولویت‌های کاری این تشکل صنفی، عنوان کرد: بررسی مشکلات و معضلات صنعت چاپ کشور و انجام تصمیم‌گیری‌ها بر اساس خرد جمعی هدف اولیه ما است و در ادامه بهره‌مندی از نظرات، دیدگاه‌ها و تجربه‌های فعالان صنعت چاپ کشور نیز از دیگر اهداف ما به شمار می‌آید.
 
به گفته وی، طی تصمیم اعضای هیات موسس اولیه انجمن،‌ تا زمان برگزاری انتخابات این تشکل و رسیدن به جایگاه حقوقی آن، علی مغانی به عنوان رئیس و سخنگو همچنین علی طارمی‌راد نیز به عنوان دبیر انجمن رسمی چاپ استان‌های کشور انتخاب شدند.
 
دیدار با وزیر صمت و طرح گلایه‌ها
ابوالحسنی در بخش دیگر صحبت‌های خود به دیدار با سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی در هفته گذشته اشاره کرد و گفت:‌ در این نشست به واردات بی‌رویه محصولات چاپی به کشور اشاره کردم و گفتم که این واردات در حالی صورت می‌گیرد که  توان تولید آن در داخل وجود دارد ولی به دلیل ناهماهنگی میان نهادهای دولتی و خصوصی مرتبط، ورود کالای چاپی بدون توجه به توانمندی داخلی، بی وقفه ادامه دارد.
 
وی افزود: همچنین به مشکلاتی مثل تامین به موقع مواد اولیه فیلم‌های پلیمری نیز اشاره کردم و گفتم که قیمت این مواد در بورس افزایش قابل ملاحظه ای داشته که این افزایش قیمت، مشکلات جدی را برای تولید کنندگان و مصرف کنندگان این فیلم‌ها به وجود آورده است.
 
ابوالحسنی با اشاره به نظرات وزیر صمت در این زمینه، عنوان کرد: وی در این دیدار اعلام کرد که برای اعمال محدودیت بر واردات کالاهای چاپی که ظرفیت تولید آن در داخل وجود داشته باشد و نیز تامین مواد اولیه فیلم های پلیمری، پیگیری‌های لازم را به عمل می‌آورد و برای رفع مشکل تامین مواد اولیه فیلم‌های پلیمری نیز راهکاری اندیشیده خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها