پنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰
اختتامیه نخستین جشنواره غزل منزوی 28 دی برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به ارسال 500 اثر به نخستین دوسالانه غزل حسین منزوی گفت: طبق برنامه‌ریزی اختتامیه این جشنواره ملی 28 دی ماه با حضور معاون وزیر ارشاد و صاحب‌نظران حوزه، اساتید و همچنین برگزیدگان برگزار خواهد شد.

محمدربیع احمدخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: نخستین دوسالانه غزل به نام حسین منزوی در سه بخش کتاب مجموعه غزل چاپ شده از ابتدای سال 96 تا 98، بخش دوم مربوط به تک‌اثر و بخش سوم در بخش پژوهش شامل پایان‌نامه و کتاب در حوزه نقد و بررسی غزل این شاعر فقید برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به ارسال 500 اثر به دبیرخانه نخستین جشنواره غزل حسین منزوی افزود: کار داوری آثار در سه حوزه و با حضور 8 نفر انجام شد.

وی تصریح کرد: داوران بخش پژوهشی این جشنواره ادبی هم مهدی محبتی و قربان ولیئی، داوران بخش غزل فارسی محمد سلمانی، غلامرضا طریقی و بهروز یاسمی و داوران بخش ترکی هم سعید سلیمان‌پور و علی کریمی معرفی بودند.

احمدخانی با اشاره به اینکه مهدی میرزارسول‌زاده از اردبیل، وحید طلعت از ارومیه، ملاحت نادری از خلخال، عارف ساسانی از مراغه، پرویز سودی از زنجان، بهزاد بیات فرد از زنجان نامزدهای بخش غزل ترکی هستند، اضافه کرد: طبق رأی داوران وحید رحمانی، میترا سادات دهقانی، علی اصغر مقنی، دنیا تورج و عاصم اسدی نامزدهای بخش پژوهش هستند.

وی تصریح کرد: همچنین افسانه سادات حسینی، حسین بهرامی، آرزو سبزوار قهفرخی، حسن خسروی وفادار و علیرضا رجبعلی‌زاده کاشانی در بخش تک اثر غزل فارسی نامزد دریافت جایزه هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه پس از چند ماه تلاش برای برگزاری این جشنواره بزرگ به مرحله پایانی رسیده‌ایم و مراسم اختتامیه آن برگزار خواهد شد، اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی اختتامیه این جشنواره ملی 28 دی ماه با حضور معاون وزیر ارشاد و صاحب‌نظران حوزه، اساتید و همچنین برگزیدگان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایبنا، «حسین منزوی» غزلسرای نامی زنجان در سال ۱۳۲۵ در زنجان متولد شد و در طول دوران حیات خود مجموعه‌هایی از جمله با عشق در حوالی فاجعه، این ترک پارسی‌گوی (بررسی شعر شهریار)، از شوکران و شکر، عبور سیاوش از آتش، از ترمه و تغزل از کهربا و کافور، با عشق تاب می‌آورم شامل اشعار سپید و آزاد، به همین سادگی (مجموعه شعرهای سپید)، این کاغذین جامه؛ مجموعه برگزیده اشعار کلاسیک، از خاموشی‌ها و فراموشی‌ها، حنجره زخمی تغزل؛ دفتری از شعرهای آزاد و غزل‌های سروده شده، «حیدر بابا» ترجمه نیمایی از منظومه «حیدر بابایه سلام» سروده «شهریار» را سرود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها