پنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
استفاده از ظرفیت کتابخانه‌ها برای بهره‌مندی مردم از نمایشگاه مجازی/ مشارکت نهاد برای تقویت برنامه‌های فرهنگی

سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به دیدار خود با مدیر عامل خانه کتاب، از تلاش برای فراهم کردن امکانات لازم در کتابخانه مناطق کمتر‌برخوردار کشور با هدف مشارکت مراجعان در نمایشگاه مجازی کتاب خبر داد.

مهدی رمضانی، سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ با اشاره به دیدار خود با علی رمضانی، مدیر‌عامل خانه‌کتاب که دوشنبه عصر (20 دیماه) انجام شد، عنوان کرد: در این دیدار درباره تقویت برنامه‌های بخش جنبی دومین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران و همچنین تقویت فضای فرهنگی این دوره از نمایشگاه  نکاتی مطرح شد.
 
وی درباره موضوعات مطرح شده در این دیدار گفت: در این دیدار دوستان مساله هم‌افزایی بیشتر از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای اجرای برنامه‌های جنبی و فرهنگی نمایشگاه مجازی کتاب تهران را مطرح کردند و من در این جلسه تاکید کردم؛ با تمام‌ توان برای مشارکت و هم افزایی در اجرای مطلوب نمایشگاه مجازی کتاب تهران از جمله همراهی در اجرای برنامه‌های جنبی نمایشگاه، تلاش خواهیم کرد.
 
سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تاکید کرد: در این دیدار علاوه بر پیشنهاد مشارکت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در‌ برگزاری برنامه‌ها و رویدادهای جنبی نمایشگاه مجازی کتاب تهران؛ مجموعه‌ای از نکات هم درباره مشارکت کتابخانه‌ها در کنار برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران مطرح شد که این محورها باید مورد بررسی و مطالعه قرار بگیرد و هر کدام جنبه اجرایی پیدا کرد؛ اعلام خواهد شد.
 
وی درباره سرفصل‌های این مجموعه پیشنهادات گفت: استفاده از ظرفیت کتابخانه‌های عمومی برای تقویت حضور مردم در نمایشگاه مجازی کتاب تهران سرفصل اصلی مطرح شده در این دیدار بود اما محورهای مطرح شده و پیشنهادی در این سرفصل، باید مورد مطالعه و کار کارشناسی قرار بگیرد تا نتیجه این مطالعات جنبه اجرایی پیدا کند.  
 
رمضانی درباره محورهای این همکاری عنوان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تلاش می‌کند با استفاده از ظرفیت‌های کتابخانه‌ها در بخش محفل‌ها و کانون‌های ادبی یا امکانی که در بخش معرفی و نقد کتاب دارد، فضای فرهنگی نمایشگاه مجازی کتاب تهران را تقویت کند و از ظرفیت‌ کتابخانه‌های عمومی برای حضور مردم به ویژه شهرستانی‌ها در نمایشگاه مجازی کتاب تهران استفاده کند.

استفاده از ظرفیت کتابخانه‌ها برای حضور مردم در نمایشگاه
سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور درباره ظرفیت‌های کتابخانه‌ها برای حضور در نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: نهاد  تلاش می‌کند در کتابخانه‌ها به ویژه در شهرستان‌ها و مناطقی که میزان دسترسی به کامپیوتر و اینترنت کمتر است، بستری را فراهم کند تا  افراد بتوانند  به جای حضور در کافی نت‌ها، با حضور در کتابخانه‌ها از نمایشگاه مجازی کتاب تهران خرید کنند.
 
وی اصل برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران را یک فرصت مغتنم برای توزیع عادلانه کتاب و محصولات فرهنگی در کل کشور دانست و تاکید کرد: اصل برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران باعث دسترسی عادلانه محصولات فرهنگی در میان همه مردم  کشور می‌شود و در این میان سهم این دسترسی در شهرستان‌ها و مناطق کم‌برخوردار از مزیت‌های مهم برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب است.

رمضانی تاکید کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هم از نمایشگاه مجازی کتاب تهران استقبال می‌کند و تمام تلاش خود را برای هم‌افزایی و مشارکت مطلوب برای اجرای بهتر این رخدادد فرهنگی خواهد کرد. 
 
سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور عنوان کرد: در دوره‌ قبلی پیشنهاداتی برای تقویت حضور کتابخانه‌ها در کنار نمایشگاه مجازی کتاب تهران را مطرح کرده بودیم؛ اما نتیجه‌ای نداشت. امیدواریم در این دوره بتوانیم حضور کتابخانه‌ها را در کنار برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران، تقویت کنیم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها