چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
معرفی بیش از 50 عنوان کتاب در ویژه برنامه «کتاب و اندیشه»

کتابخانه فرهنگسرای اندیشه با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و معرفی بهترین کتاب‌های کشور به مخاطبان، ویژه برنامه «کتاب و اندیشه» را در فضای مجازی معرفی می‌کند.

فاطمه جمالو، رئیس کتابخانه فرهنگسرای اندیشه در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به اجرای طرح «کتاب و اندیشه» در این مجموعه، توضیح داد: این برنامه با هدف ترویج فرهنگ مطالعه وکتابخوانی، معرفی کتاب‌های مناسب در حوزه ادبیات داستانی و رمان با استفاده از ظرفیت فضای مجازی تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود 50 عنوان کتاب در قالب این طرح،‌ ادامه داد: این برنامه در قالب محصول مجازی (ویدئو کلیپ) تولید و در فضای مجازی منتشر می‌شود و کتاب‌های برگزیده حوزه ادبیات داستانی و رمان دراین برنامه به مخاطبان معرفی خواهند شد.

جمالو به روند انتخاب کتاب‌های این برنامه اشاره کرد و افزود: کتاب‌ها گاهی از بین کتب نویسندگان نام آشنا است، گاهی کتاب‌هایی که جوایز ادبی دریافت کرده‌اندو گاهی از کتاب‌های نویسندگان جوان یا شهرستان‌ها انتخاب می‌شود.

وی تاکید کرد:‌ دراین ویژه برنامه‌ که بر روی صفحات شبکه‌های مجازی به اشتراک گذاشته می‌شود، کارشناس – مجری علاوه بر معرفی کتاب به توضیحاتی درباره محتوای کتاب و بررسی داستان می‌پردازد و علاقه‌مندان برای مطالعه کتاب می‌توانند به کتابخانه‌ها مراجعه یا فایل پی‌دی‌اف کتاب را از طریق مجازی تهیه و مطالعه کنند.

جمالو با بیان اینکه توسعه و ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی یکی از ماموریت‌های مهم در نهادهای فرهنگی است، گفت: باید تلاش کنیم فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را در میان مردم جامعه تقویت و نهادینه کنیم و توجه به کتاب را با هدف افزایش آگاهی، ارتقای فرهنگ عمومی و گسترش مفاهیم ارزشی در جامعه را رونق دهیم.

وی با طرح این موضوع که امروز ضروری است از ظرفیت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای توسعه فرهنگ کتابخوانی بهره بگیریم، عنوان کرد: این شبکه‌ها اگرچه سبب کاهش علاقه جامعه به کتابخوانی شده است اما می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های آن‌ها تدابیری اندیشید تا این شبکه گسترده خود تبدیل به فضایی برای تبلیغ فرهنگ کتابخوانی و مطالعه شود. 

به گفته جمالو، در ویژه‌ برنامه کتاب و اندیشه تلاش شده است اطلاعاتی مثل تصاویر کتاب، نویسنده آن و معرفی بخش‌هایی از آن در قالب یک ویدئو ضبط و در فضای مجازی منتشر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها