چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
اجرای طرح «راسته کتاب» قطعی است اما زمانش مشخص نیست

نرگس معدنی‌پور، بر جدیت کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در ایجاد راسته کتاب تهران تاکید کرد اما گفت: واقعیت این است که نمی‌توانم درباره کلنگ‌زنی زمان قطعی را اعلام کنم.

رگس معدنی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران درگفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره سرنوشت «راسته کتاب» و تصمیمات جدید این شورا بیان کرد: موضوع ایجاد «راسته کتاب» در خیابان انقلاب در دستور کار کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران قرار دارد.

معدنی‌پور ادامه داد: علاوه‌‌براین کمیته فرهنگی و هنری، کمیته‌ هنری شورای شهر به این موضوع ورود کرده‌اند و فعلا مشغول بررسی این طرح هستیم. واقعیت این است که نمی‌توانم درباره کلنگ‌زنی زمان قطعی را اعلام کنم.
 
وی درباره طولانی شدن فرآیند اجرای طرح «راسته کتاب» از سومین دوره شورای شهر و انتشار بی‌نتیجه دو آگهی مناقصه برای جذب پیمان‌کار گفت: کمتر از 6 ماه است که دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران، تشکیل شده؛ بنابراین برای رسیدگی به مصوبات قبل، به زمان نیاز داریم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: اساسا اصل را که مسائل فرهنگی با اهمیتی هستند، می‌پذیریم و قبول داریم و کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای شهر به موضوع ایجاد راسته کتاب توجه دارد. بی‌تردید تلاش کمیسیون فرهنگی براین است که طرح راسته کتاب اجرایی شود.
 
معدنی‌پور، با بیان این مطلب که ایجاد راسته‌های مختلف فرهنگی در پایتخت در دستور کار کمیسیون فرهنگی اجتماعی قرار دارد، درباره دعوت از نماینده صنف برای حضور  در نشست‌های بررسی مصوبه ایجاد راسته کتاب گفت: دعوت از نماینده ذی‌نفعان طرح اگر تا امروز انجام نشده اما قطعا در دستور کار کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران قرار دارد.
 
وی درباره رویکرد اصلی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران و تقدم پیشگیری بر درمان آسیب‌های اجتماعی گفت: رویکرد کمیسیون فرهنگی اجتماعی به موضوع آسیب‌‌های اجتماعی، کنترل و کاهش است و شهرداری تهران در این زمینه به‌تنهایی موظف به تحقق آن نیست؛ بلکه کمک سایر دستگاه‌های اجتماعی ضروری است. کمیسیون فقط به کنترل و کاهش توجه ندارد و عوامل پیشگیری از بروز این آسیب‌ها را نیز در نظر دارد.

طرح راسته کتاب، در سومین دوره شورای اسلامی شهر تهران به تصویب نمایندگان مردم پایتخت رسید. براساس این مصوبه مقرر شد تا خیابان برادران مظفر به گذرگاه و راسته کتاب تبدیل شود. در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، اجرای طرح راسته کتاب پیگیری و نمایندگان مردم تهران، حتی تاریخ‌ اجرای طرح را نیز اعلام کردند. علیرضا آقائی، مدیر‌عامل وقت شرکت توسعه فضا‌های فرهنگی سال 1398 اعلام کرده بود، عملیات عمرانی طرح راسته کتاب، مهر‌ماه همان سال اجرایی می‌شود. اما با توجه به بی‌نتیجه ماندن انتشار دو آگهی مناقصه، اجرای طرح به دو شهرداری مناطق 11 و 6 شهرداری تهران سپرده شد اما این تصمیم نیز در پیشبرد این طرح موثر واقع نشد. حالا با آغاز دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران، مصوبه دوره سوم در کمیسیون فرهنگی اجتماعی در حال پیگیری و به گفته معدنی‌پور، در حال بررسی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها