سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
نمایشگاه مجازی به کاربران قابلیت دسترسی 24 ساعت می‌دهد

مدیر انتشارات زیارت با تاکید بر مزیت دسترس‌پذیر بودن کتاب‌ها در نمایشگاه مجازی کتاب تهران و امکان بازدید 24 ساعته، این ویژگی را از عوامل برتری نسبت به نمایشگاه‌های فیزیکی خواند.

مصطفی زمانی، مدیر انتشارات‌ زیارت در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره مزیت‌های نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: در نمایشگاه حضوری کتاب تهران به دلیل ذیغ وقت امکان دیدار با همه ناشران و اطلاع از کتاب‌های عرضه شده آنان وجود ندارد در حالی که در نمایشگاه مجازی کتاب تهران به دلیل عرضه کتاب‌ها به صورت آنلاین، در دسترس بودن اینترنت و امکان بازدید 24 ساعته از سایت نمایشگاه؛ دریافت اطلاعات بیشتر، بهتر و وسیع‌تر است.
 
مدیر انتشارات زیارت افزود: در نمایشگاه مجازی کتاب بستر مشاهده کتاب‌های عرضه شده، اطلاع از حضور ناشران  و همچنین امکان بررسی و انتخاب آثار از سوی مخاطبان، بیشتر فراهم است.

زمانی با بیان‌این‌که تبلیغات در دوره‌‌ اول نمایشگاه مجازی کتاب تهران کم بود، عنوان کرد: بهتر است امسال اطلاع‌رسانی از طریق صدا‌و‌سیما و مطبوعات و رسانه‌های مکتوب بیشتر باشد تا هزینه‌هایی که برای برگزاری نمایشگاه شده است، هدر نرود ‌و  با استقبال از نمایشگاه؛کتاب‌های ناشران دیده شود.
 
وی با بیان این‌که امسال ممکن است گرانی کاغذ و انتشار کم کتاب‌های چاپ جدید، میزان استقبال ازنمایشگاه مجازی کتاب تهران را تحت‌تاثیر قرار بدهد، عنوان کرد: کمیت کتاب‌های جدید عرضه شده امسال می‌تواند نمایشگاه مجازی کتاب را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما وزارت‌فرهنگ‌و‌ارشاد اسلامی می‌تواند با اختصاص یارانه بیشتر و تبلیغات گسترده‌تر این مشکل را حل کند.

زمانی درباره انتظارات خود از پست، بانک و وزارت فرهنگ و ارشاد در زمان برگزاری نمایشگاه مجازی عنوان کرد: بهتر است تبلیغات برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران بیشتر و گسترده‌‌تر باشد و در صورت امکان یارانه بیشتری برای خرید کتاب به مخاطبان اختصاص پیدا کند.

فعالیت پست نیاز به نظارت دارد
مدیر انتشارات زیارت بیان‌این‌که گاهی تاخیر یا تحویل‌ندادن بسته‌های کتاب باعث‌ می‌شود، سفارش‌دهنده از ناشر شکایت کند، تاکید‌کرد:‌ در‌طول برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران باید بر فعالیت اداره پست نظارت بیشتری صورت بگیرد و نمایندگان وزارت فرهنگ‌ و‌ ارشاد‌ اسلامی در این زمینه می‌توانند نقش موثرتری ایفا کنند.

وی  زمانی با بیان‌این‌که باید نظارت بیشتری بر فعالیت پست و ارسال مرسولات از سوی مسئولان صورت بگیرد افزود: همچنین لازم است پست هم در زمینه حمل‌و‌نقل و ارسال بسته‌ها دقت‌عمل بیشتری داشته‌باشد تا کتاب‌ها سالم به دست مخاطب برسند.

وی با بیان این که هزینه‌های جانبی مانند تهیه پاکت، بسته‌بندی و ارسال به پست باید از سوی ناشران تامین شود،گفت: در این‌زمینه می‌توان به ناشران کمک بیشتری کرد. مثلا در نمایشگاه‌های مجازی کتاب استانی بهتر است برنامه‌ریزی شود تا اداره پست خودش کتاب‌ها را مستقیم از ناشران تحویل بگیرد. متاسفانه در نمایشگاه مجازی کتاب اصفهان و آذربایجان غربی این اتفاق رخ نداد و ناشران هزینه‌های زیادی را متحمل شدند.
 
مدیر انتشارات زیارت با گلایه از برگزاری نمایشگاه‌های کتاب استانی مانند اصفهان و آذربایجان غربی گفت: اصل برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب اتفاق خوبی است و ما از نمایشگاه مجازی کتاب تهران در دوره گذشته راضی بودیم اما بهتر است شیوه برگزاری نمایشگاه‌های استانی کتاب را مورد بازنگری قرار دهیم زیرا استقبال و فروش در این دو نمایشگاه رضایت‌بخش نبود.
 
وی تاکید کرد: نمایشگاه‌های کتاب استانی بهتر است با تبلیغات گسترده‌تر رسانه‌ها و اختصاص یارانه بیشتر؛ با کیفیت‌تر برگزار شود تا مخاطبان از نمایشگاه‌های کتاب استانی هم به اندازه نمایشگاه کتاب تهران استقبال کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها