سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
آغاز داوری 3600 کتاب در جشنواره شعر فجر/ برگزاری محافل ادبی و برنامه‌های متنوع در چهارگوشه کشور

قربان ولیئی با اشاره به اینکه جشنواره از یکم دی‌ماه کلید خورده است، از ارسال چهار هزار اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره و آغاز خوانش و داوری آثار خبر داد.

قربان ولیئی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: طی روزهای گذشته، هیات داوران تایید نهایی شده‌اند و خوانش و بررسی آثار را در سه گروه کودک و نوجوان، شعر بزرگسال و درباره شعر (پژوهش‌هایی که درباره شعر وجود دارد) آغاز کرده‌اند.

دبیر علمی شانزدهمین دوره جشنواره شعر فجر افزود: از چهار هزار اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره، 1090 عنوان در حوزه شعر آزاد، سپید و نو، 922 اثر در حوزه کلاسیک، 86 عنوان در حوزه ترانه و محاوره، 364 اثر کودک و نوجوان و 137 اثر نیز درباره شعر هستند.

وی ادامه داد: بخش ویژه این دوره از جشنواره به شاعران فارسی‌زبان که در کشورهای افغانستان، تاجیکستان، هند، پاکستان و غیره هستند، اختصاص خواهد داشت.

ولیئی با اشاره به برنامه‌های جنبی جشنواره شعر فجر نیز عنوان کرد: در این دوره نیز مانند سال‌های گذشته محفل‌های شب شعر و کارگاه‌های ادبی در شهرهای مختلف برگزار می‌شود و شهرهایی که تاکنون این برنامه‌ها را در جنب جشنواره نداشته‌اند در اولویت قرار دارند.

وی افزود: در این راستا نخستین محفل ادبی با عنوان شعر فاطمی در قم برگزار شد و سوم بهمن ماه نیز محفل شعر بانوان در تهران برگزار می‌شود. همچنین با همکاری اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها در حال تدوین ویژه‌برنامه‌های جنبی هستیم و به زودی کارگاه‌ها و محافل ادبی متنوعی را در هرمزگان، آذربایجان غربی، مازندران و خراسان رضوی برگزار خواهیم کرد.

دبیر علمی شانزدهمین دوره جشنواره شعر فجر در پایان از تلاش و ممارست داوران و هیات اجرایی جشنواره برای برپایی مراسم اختتامیه در اسفند ماه خبر داد و گفت: مراسم اختتامیه به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تالار وحدت برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها