دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
برنامه‌ریزی برای برگزاری حضوری اختتامیه جلال در نیمه نخست بهمن‌ماه/ بررسی ۹۱۰ رمان

غلامرضا طریقی با اشاره به اهدای جایزه ویرایش در این دوره از جشنواره، از برنامه‌ریزی برای برگزاری باشکوه مراسم اختتامیه این جایزه در نیمه نخست بهمن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

غلامرضا طریقی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،  با اشاره به اینکه پس از انتخاب داوران در اواسط آبان‌ماه، جلسات داوری به‌طور مرتب در هر چهار گروه جایزه ادبی جلال احمد آغاز و در نهایت برگزیدگان و تقدیری‌ها مشخص شدند، گفت: در گروه داستان بلند و رمان ۹۱۰ عنوان، در گروه داستان کوتاه ۲۶۰ عنوان، در گروه مستندنگاری ۳۶۱ عنوان و در گروه نقد ادبی ۴۸ عنوان کتاب به دبیرخانه رسید و مورد داوری قرار گرفت.
 
دبیر اجرایی جایزه ادبی جلال از برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم اختتامیه چهاردهمین دوره جایزه ادبی جلال احمد به صورت حضوری و باشکوه ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و افزود: مراسم اختتامیه نیمه نخست بهمن ماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

وی همچنین یکی از برنامه‌های جنبی این دوره از جایزه ادبی جلال را اهدای جایزه ویرایش عنوان کرد و افزود: علاوه بر تجلیل داوران از نویسندگان در برخی از بخش‌ها، اهدای جایزه ویرایش هم یکی از برنامه‌های جنبی جایزه ادبی جلال آل‌احمد است. در این راستا هیات داوران، جایزه ویژه‌ای برای بخش ویرایش درنظر گرفته تا در هر بخش یک اثر را به عنوان منتخب ویرایش معرفی کنند.  

دبیر اجرایی چهاردهمین دوره جایزه ادبی جلال احمد همچنین گفت: امسال برای نخستین بار بخش ویژه‌ای را به عنوان منتخب در نظر گرفته‌ایم که شامل معرفی پنج اثر برگزیده به دلیل داشتن نوآوری یا نگاهی تازه و جذاب از نظر ساختار زبانی یا محتوا خواهد بود.

طریقی در پایان عنوان کرد: امسال به دلیل محدودیت‌های کرونایی دوره آموزشی آل جلال ویژه نویسندگان نوقلم را آذر ماه به صورت غیر حضوری در بیش از 40 ساعت برگزار کردیم که طی آن چهار مدرس داستان‌نویسی به 600 متقاضی صاحب اثر مباحث مرتبط را آموزش دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها