دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
موجودی انبارهای کاغذ مناسب است/ امید به ایجاد ثبات پایدار با کمک دولت

به گفته احمد شریفان، رئیس اتحادیه کاغذ و مقوا، بازار کاغذ در ثبات نسبی به‌سر می‌برد و این امیدواری وجود دارد که با کمک‌های دولتی، ثبات در این بازار، تداوم پیدا کند.

احمد شریفان، رئیس اتحادیه کاغذ و مقوا در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به وضعیت کنونی بازار کاغذ و مقوا، گفت: با وجود افزایش قیمت اما موجودی انبارهای کاغذ در میان فروشندگان و بنکداران خوب و مناسب است و مشکلی در زمینه تامین اجناس کاغذ چاپ و تحریر نداریم و امیدواریم با کمک دولت این ثبات پایدار باشد.

شریفان با اشاره به افزایش قیمت نسبی طی هفته اخیر در بازار کاغذ نیز عنوان کرد: به‌دنبال انجام مذاکرات وین، بازار کمی دچار نوسان شده و برخی به‌دنبال اعلام نتایج این مذاکرات‌اند.
 
وی افزود: وضعیت امروز بازار متاثر از تعیین تکلیف ارز 4200 تومانی است، زیرا اگر این ارز حذف شود، بخش زیادی از اهالی نشر که کاغذهای مورد نیاز خود را به صورت دولتی تامین می‌کردند، متضرر می‌شوند.
 
رئیس اتحادیه کاغذ و مقوا ادامه داد: حذف ارز دولتی فقط می‌تواند به نفع دولت باشد و سایر رسته‌های فعال در این حوزه‌ها مثل فروشندگان کاغذ و مقوا و ناشران و چاپخانه‌داران به دنبال این حذف ضرر زیادی می‌بینند.
 
شریفان با بیان اینکه تولیدات کارخانه چوب و کاغذ مازندران و پارس در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار خواهد گرفت، گفت: این دو مجموعه سالانه در حوزه تولید کاغذ چاپ و تحریر فعال هستند و قرار است که محصولات و تولیدات خود را در اختیار اهالی نشر قرار دهند و مذاکراتی نیز در این زمینه انجام شده است.
 
وی همچنین درباره تامین کاغذ مورد نیاز رسانه‌ها نیز توضیح داد: کاغذ روزنامه، در روزهای اخیر افزایش قیمت داشته است. البته خبرهای خوبی شنیده‌ایم که قرار است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کاغذ روزنامه را در اختیار رسانه‌ها قرار دهند که می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات اهالی رسانه حل شود.
 
به گزارش ایبنا، امروز هر بند کاغذ تحریر 70 گرمی، 70 در 100 چینی به قیمت 680 هزار تومان و هر بند کاغذ تحریر 70 گرمی، 60 در 90 چینی نیز به قیمت 570 هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.
 
هر بند کاغذ تحریر 80 گرمی، 70 در 100 اندونزی نیز به قیمت 770 هزار تومان و هر بند کاغذ تحریر 80 گرمی 60 در 90 اندونزی نیز به قیمت 670 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.
 
همچنین کاغذ گلاسه براق 70 در 100  نیز به تناسب گراماژ آن از 310 تا 340 هزار تومان در بازار قیمت‌گذاری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها