پنجشنبه ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
برگزیدگان جشنواره صدف زخمی معرفی شدند/ برگزاری 3 جشنواره ادبی و هنری در آینده نزدیک

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: در راستای حمایت از برنامه‌های فرهنگی و هنری «صدف زخمی»، «یوسف» و «رسام» و «فانوس» در زنجان برگزار می‌شود.

سید شمس‌الدین موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: جشنواره صدف زخمی به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان به یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این جشنواره از لیلا عبدی، نفر اول بخش شعر کودک، نرگس شمس، برگزیده در در دو بخش (نفر اول بخش عمومی شعر دفاع و نفر اول بخش مدافعان سلامت)، زهرا محمدی، نفر دوم بخش عمومی شعر دفاع، کاظم رستمی، نفر سوم بخش عمومی شعر دفاع تجلیل شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به برنامه این اداره کل در حمایت از شاعران و نویسندگان در حوزه دفاع مقدس گفت: در چند سال گذشته حمایت‌های خوبی از فعالان این حوزه شده است.

وی با اشاره به اینکه کتاب‌های موضوعی دفاع مقدس مورد حمایت ویژه این اداره کل هستند، اضافه کرد: همزمان با ایام شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی از 6 کتابی که این اداره کل حمایت کرده بود، رونمایی شد.

موسوی افزود: «نارنجک لپی»، «امضای جعلی»، «سقا»، «صندوق قدیمی» از لیلا عبدی و دو عنوان کتاب «باغ شهر ما» و «مثل باد و ابر» از شهرام رفیعی، 6 کتابی است که به تازگی به چاپ رسیده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان تصریح کرد: همچنین به منظور حمایت از اصحاب هنر و فرهنگ جشنواره‌هایی همچون «صدف زخمی»، «یوسف» و «رسام» و «فانوس» نیز توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار خواهد شد.

وی در ادامه به برخی از تولیدات فرهنگی این اداره کل اشاره کرد و گفت: تحقیق، شناسایی، جمع‌آوری، نگهداری، تدوین آثار مکتوب و غیرمکتوب فرهنگی، تاریخی، هنری و علمی و انجام امور مربوط به حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، فراهم ساختن زمینه‌های لازم جهت معرفی آثار و ارزش‌های فرهنگی جهاد و دفاع مقدس از طریق رسانه‌های صوتی، تصویری، مطبوعاتی و الکترونیکی و حمایت از برنامه‌های فرهنگی مرتبط با ترویج فرهنگ مقاومت و ایثار، جهاد و شهادت و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از دیگر اقداماتی است که این اداره کل انجام می‌دهد.

موسوی تصریح کرد: ثبت و تدوین مبانی فرهنگی و حماسی دفاع مقدس، انتشار دایره‌المعارف دفاع مقدس، تاریخ جنگ تحمیلی، پیگیری ایجاد مراکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس، برپایی جشنواره‌ها و یادواره‌ها نیز از دیگر فعالیت‌های فرهنگی است که اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با همکاری اصحاب فرهنگ و هنر انجام می‌دهد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه در جریان برگزاری کنگره شهدا این اداره کل در بحث چاپ کتاب همکاری خوبی داشت، گفت: با همکاری ارگان‌های مختلف قریب به 200 کتاب برای این کنگره به چاپ رسید.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها