یکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
نمایشگاه مجازی کتاب امکان مشارکت شهرستانی‌ها را افزایش می‌دهد

جمالی برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب را به عنوان امکانی برای دسترسی همه‌گانی به امکانات نمایشگاهی اعلام کرد؛ چراکه در نتیجه آن افرادی که هیچ وقت به تهران و نمایشگاه نمی‌آیند، می‌توانند از نمایشگاه استفاده کنند.

به‌گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، فاطمه جمالی، مدیر انتشارات پیک ادبیات حسن برگزاری مجازی کتاب را در دسترسی مردم در شهرها و روستاهای دورافتاده به کتاب دانست و افزود: این امکان ارزشمندی است، افرادی که هیچ وقت به تهران و نمایشگاه نمی‌آیند، می‌توانند از نمایشگاه استفاده کنند. البته در این نمایشگاه ویترین ناشر محدود است، مردم باید ناشر و کتاب را بشناسند و در سایت پیدا کنند، این درحالی است که در نمایشگاه حضوری ویترین گسترده است و مردم می‌توانند ساده‌تر کتاب را انتخاب کنند. میزان فروش در نمایشگاه فیزیکی خیلی بیشتر است.

ین ناشر با اشاره به افزایش هزینه پست، توضیح داد: پیش از این برای هر سفارش 3000 تومان می‌گرفتند، اما این هزینه به 7000 تومان افزایش یافته است. با توجه به هزینه‌های جانبی مانند پرینت، بسته‌بندی و ... هزینه‌ها بالا رفته؛ درحالی‌که مردم پیش از این برای پست باید 8000 تومان پرداخت می‌کردند، این هزینه در این روزها به 13 هزار تومان رسیده‌است. همچنین پارسال ارسال بسته تا رقم 50 هزار تومان رایگان بود، اما امسال این رقم به 30 هزار تومان کاهش یافته و این یعنی خدمات پست محدود شده‌است.

جمالی یکی از اقدامات اساسی ناشر برای شرکت در نمایشگاه کتاب را، انتشار عنوان‌های تازه و تامین تجدید چاپ‌ها اعلام و بیان کرد: امسال ناشران، کاغذ دولتی ندارند، درحالی که از پارسال برای کاغذ درخواست دادیم، به همین دلیل برای تجدید چاپ کاغذ نداریم.

او افزود: هشت عنوان کتاب جدید داشتیم که نتوانستیم چاپ کنیم و موجودی برخی از کتاب‌های ما نزدیک صفر است. از طرفی کتاب‌ها به‌قدری گران شده‌اند که اگر چاپ شوند، مردم توان خرید آن را ندارند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط