سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
کمک 450 میلیونی خیّر مهابادی برای ساخت یک کتابخانه روستایی

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهاباد گفت: یک خیّر مهابادی برای ساخت یک کتابخانه در روستای «لج» این شهرستان چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک کرد.

سیامند جوانبخت، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهاباد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، گفت: «سیدجعفر نبوی» خیّر نیک‌اندیش مهابادی چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای ساخت یک کتابخانه در روستای «لج» این شهرستان کمک کرد.

وی افزود: این کتابخانه در زمینی به مساحت ۱۰۰ مترمربع و با لِحاظ تمام قواعد مهندسی و مجهز به اصول کتابخوانی در این روستا احداث و برای اتمام آن ۴.۵ میلیارد ریال هزینه شد.

این مسئول با بیان اینکه ۱۲ روستای توابع این شهرستان دارای کتابخانه مستقل بوده است، ادامه داد: احداث کتابخانه در سه روستای دیگر در فاز مطالعاتی قرار دارد که در آینده نزدیک آنها هم افتتاح خواهند شد.

جوانبخت گفت: این نهضت کتابخانه‌سازی که در منطقه مهاباد و به‌ویژه روستاهای بخش مرکزی شروع شده به همت گروه توسعه و ترویج کتابخوانی موکریان مهاباد و حمایت گروه حامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شروع شده و در نظر داریم این روند را به روستاهای واجد شرایط و علاقمند بخش خلیفان مهاباد که از لحاظ توسعه‌یافتگی پایین‌تر از بخش مرکزی هستند، نیز ادامه دهیم.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهاباد افزود: این شهرستان همواره در بخش فعالیت‌های کتابخوانی در رتبه‌های برتر کشوری قرار دارد و روستای «لج» به همراه چهار روستای داشخانه، خورخوره، سیدآباد و گوگ‌تپه، سابقه‌ی انتخاب به‌عنوان روستاهای دوستدار کتاب را در کشور دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها