چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
تکمیل باغ موزه دفاع مقدس زنجان معطل همکاری مدیران استانی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به پیشرفت پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان زنجان گفت: این پروژه موقع آغاز شد، اما به دلیل عدم همکاری مدیران استانی، زیرساخت آب و مخابرات ندارد.

سید شمس‌الدین موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، با تأکید بر ترویج فرهنگ کتابخوانی به ویژه در حوزه دفاع مقدس اظهار کرد: ارتقای سطح آگاهی جامعه و توجه به موضوع مطالعه یکی از نیازهای مهم جامعه است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای استان در حوزه نویسندگی به ویژه در حوزه دفاع مقدس بیان کرد: در همین راستا اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس حمایت لازم را از نویسندگان این بخش انجام می‌دهد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه اخیرا بیش از ۲۰ عنوان کتاب شعر نوجوان که به حمایت و همت شاعران و حمایت اداره ‌‌کل چاپ و منتشر شد، اضافه کرد: در حال حاضر نیز کتاب «سوزومز» (مجموعه شعر ترکی) و کتاب «سپید‌های خاکی» (مجموعه شعر سپید) نیز به زودی چاپ و منتشر خواهد شد.

موسوی افزود: طی سال‌های گذشته نیز چند کتاب در قالب فراخوان شعری که از جمله آن «راز ماندگاری»، «بالی برای شکفتن»، «سروسرود» به چاپ رسیده است.

وی با اشاره به اینکه به مناسبت سالگرد شهادت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی از کتاب «روی تپه شیندروی» درباره زندگینامه شهید «حکمعلی بیگدلی» رونمایی شد، اضافه کرد: در همین ایام کتاب «کهنه سرباز» روایت خاطرات سرهنگ «محمد معصومی» به قلم «فرزاد بیات‌موحد» نیز با حضور مسؤولان رونمایی شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان همچنین از برگزاری مراسم خوانش کتاب «انتهای بن بست دوم» نیز خبر داد و گفت: این برنامه روز ۲۶ دی سال‌جاری همزمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) و روز تکریم مادران شهدا برگزار می‌شود.

وی یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی این اداره کل را برگزاری جشنواره «صدف زخمی» را عنوان کرد و افزود: این جشنواره شامل بخش عمومی دفاع مقدس، دفاع مقدس و جنگ نرم، مقاومت بین‌الملل، مدافعان سلامت، کودک و نوجوان بود.

موسوی با اشاره به اینکه آثار برتر جشنواره به دبیرخانه کشوری ارسال شده است، تصریح کرد: در همین راستا از آثار برگزیده کشوری که در اختتامیه کنگره شعر دفاع مقدس در بهمن‌ معرفی شود، تجلیل خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان یکی دیگر از اقدامات فرهنگی این اداره کل را ساخت باغ موزه دفاع مقدس به منظور نمایش اسناد و کتاب مربوط به شهدا عنوان کرد و گفت: پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان زنجان به موقع آغاز شد، اما به دلیل عدم همکاری مدیران استانی تکمیل پروژه تاکنون محقق نشده است.

وی با اشاره به اینکه سال قبل شهرداری و شورا کمک خوبی در پیشرفت پروژه کردند، گفت: اما با این حال پیشرفت پروژه تاکنون فقط 60 درصد است.

موسوی از افتتاح بخش اداری باغ موزه دفاع مقدس استان زنجان تا تیرماه سال آینده خبر داد و افزود: هنوز خدمات آب و مخابرات در این مرکز ارائه نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها