دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
درخشش کودکان زنجانی در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی قصه‌گویی

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان از درخشش اعضای این کانون در مهرواره آفرینش و جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی خبر داد.

شیرین دارایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: دومین مهرواره داستان آفرینش با 544 اثر و با حضور اعضای انجمن‌های نویسندگان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به اینکه همچون دور نخست این مهرواره نوجوانان زنجانی در دومین مهرواره نیز خوش درخشیدند، بیان کرد: در این مهرواره ۱۲ نفر از اعضای نوجوان و ارشد انجمن داستان‌نویسان نوجوان سپیدار کانون پرورش فکری استان زنجان ۱۰ نفر از آنها در بخش داستان و ۲ نفر در بخش ویژه طنز برتر شدند.

وی تصریح کرد: طبق رای داوران معصومه دین‌محمدی، لیلا دوستی‌فرد، علی کابلی، سنا امینی و زهرا محمدی، مهسا میانجی، زینب شاهی، زهرا نعمتی، زهرا باقری، حدیث محمودی، در بخش داستان؛ و فاطمه تاران و مهسا سهرابی نیز در بخش طنز حائز رتبه برگزیده شدند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: پیش از این نیز سپهر کریمی عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زنجان از مرکز علوم و نجوم رتبه اول بیست‌ و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی را در بخش پادکست کسب کرده بود.

وی با اشاره به اینکه تلاش مربیان و اعضای کانون منجر به کسب چنین موفقیتی شده است، اضافه کرد: خوشبختانه در ایام کرونا کلاس‎های کانونی تعطیل نشده و به‌صورت مجازی در حال برگزاری است.

دارایی ادامه داد: در ایام کرونا همه کلاس‌های قصه‎گویی، داستان‌نویسی، پادکست برگزار شده و خللی در آموزش‌ها ایجاد نشده است.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به اینکه هم اکنون هم به مناسبت شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مسابقه «قهرمان من» در حال برگزاری است، گفت: صاحبان آثار می‌توانند در قالب‌های «شبکه اجتماعی (استوری، کانال و صفحه)، کلیپ و نماهنگ، نقاشی، پوستر و اینفوگرافی، پادکست و قصه‌گویی دیجیتال، بازی و نرم‌افزارهای تلفن همراه و انیمیشن، کمیک موشن و موشن‌گرافی» در این رویداد شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 17 مرکز کانونی در استان فعال است، گفت: کتابخوانی، شعر‌خوانی، قصه‌گویی، نمایش عروسکی، سرود، پخش فیلم، تهیه روزنامه دیواری، نقاشی، سفالگری، تکه‌چسبانی، گفتگو‌های آزاد و معرفی‌ها (شخصیت، سرزمین، مشاغل) ... نیز از جمله فعالیت‌هایی است که توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها