یکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
12 دیماه سال 86 روزی به یادماندنی برای مردم یزد

حجت‌الاسلام سالاری با اشاره به نگارش کتاب «قایق راندن به اقیانوس» گفت: 12 دیماه سال 86 روزی به یاد ماندنی بود که به واسطه سفر مقام معظم رهبری به استان یزد ثبت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، 12 دیماه سالروز ورود مقام معظم رهبری به استان یزد است. در سال 1386 مردم استان با حضور پرشور و بی‌نظیر خود برگ زرینی در تاریخ ولایتمداری این دیار به ثبت رساندند.

در سفر تاریخی رهبری به استان یزد، حوزه هنری استان و دستگاه‌‌های متولی سعی کردند به نحوی این رویداد مهم را به ثبت برسانند که با درخواست از حجت‌الاسلام مظفر سالاری نویسنده یزدی لحظه به لحظه این رویداد را ثبت کردند.

سالاری که کتاب «قایق راندن در اقیانوس» را در خصوص لحظه‌ها و خاطرات این سفر به چاپ رسانده است، در گفت‌وگویی با خبرنگار ایبنا به مناسبت سالروز سفر رهبر انقلاب به استان یزد، گفت: سفر مقام معظم رهبری به استان یزد یکی از تاریخی‌ترین و ماندگارترین خاطرات مردم استان یزد است که جمعیت پرشور و زیاد در استقبال از ایشان گواه بر این امر است.


وی بیان کرد: در این سفر شاهد اتفاقات بسیار خاطره‌انگیزی بودیم که نمونه آن دیدار مقام معظم رهبری با خانواده شهدا بود که دو نفر از خانواده شهدا پیش از ورود ایشان، خواب شهید خود را دیده بودند که تمامی اتفاقات را پیش از آمدن مقام معظم رهبری، برایشان تعریف کرده بودند.

این نویسنده یزدی گفت: پیش از آمدن مقام معظم رهبری به استان یزد، همیشه در فکرم این بود که کاش‌می‌‌توانستم همراه ایشان در تمامی برنامه‌ها حضور پیدا کنم و اتفاقات را ببینم که در روز قبل از سفر ایشان، از حوزه هنری استان با من تماس گرفتند و گفتند این امکان مهیا شده و خواستند که تمامی این لحظات را ثبت کنم و باعث خوشحالی من شد.

سالاری بیان کرد: من در این باب کتابی به نگارش درآوردم که نامش را «قایق راندن در اقیانوس» گذاشتم و دلیل این نامگذاری هم تشبیه خودم به قایقی بود که با وجود سختی‌ها و دشواری‌ها، به خود شجاعت دادم که به اقیانوس سفر کنم.

وی ادامه داد: در این روز از هر قشری حضور داشتند و آمده بودند تا این سفر خاطره‌انگیز را به ثبت برسانند و من با کمال تعجب بیان‌می‌‌کردم که آیا یزد این تعداد جمعیت دارد؟!

این داستان‌نویس گفت: دیدار با خانواده شهدا و نیز دیدار با نخبگان، ماندگارترین برنامه‌های این سفر بود به نحوی که در دیدار رهبری با نخبگان به عنوان مراسمی برای تجلیل از آذریزدی شد و ایشان با تجلیل از مقام مهدی آذریزدی نویسنده یزدی وی را مورد تفقد قرار داد.


سالاری گفت: پس از این دیدار به آذریزدی گفتم که این مراسم به عنوان شبی برای تجلیل از شما شد که وی با دستانش چشم خود را از اشک پاک کرد و گفت: من همه چیز داشتم که امید و اخلاص را در این دیدار به دست آوردم.

وی گفت: امیدوارم که به این مناسبت، مسابقه کتابخوانی از کتاب «قایق راندن در اقیانوس» برگزار شود و مردم نیز به این بهانه کتاب را مطالعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط