یکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۷
نمایشگاه مجازی کتاب گامی مثبت در ترویج کتابخوانی است

مدیر انتشارات «دُرنا» در ارومیه گفت: هر قدمی که در راستای ترویج و اشاعه فرهنگ کتابخوانی انجام شود و برگزاری نمایشگاه‌هایی از قبیل نمایشگاه مجازی کتاب استان آذربایجان‌غربی در این راستا بسیار مفید و کارساز است.

رضا تقی‌زاده ابهری، مدیر انتشارات «دُرنا» در ارومیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، گفت: برگزاری چنین طرح‌های فصلی و مجازی با توجه به شیوع بیماری کرونا، قدم مثبت و خوبی است ولی برنامه‌ریزی مناسب از لحاظ زمانی در برگزاری نمایشگاه‌ها بسیار مهم و اساسی است.

وی افزود: کتاب‌های تخصصی درحوزه خوشنویسی، خیاطی، آشپزی و از این جمله در نمایشگاه‌ها متاسفانه آنچنان ارائه نمی‌شود که باید به این امر توجه ویژه داشت.

تقی‌زاده افزود: باید توجه داشته باشیم که عالی برگزار شدن نمایشگاه مجازی کتاب و این طرح‌های فصلی و قابل استفاده و مثبت بودن آن نمی‌تواند جای نمایشگاه‌های دائمی را بگیرد؛ مثلا نمایشگاه مجازی کتاب استان خوب بوده ولی به دلیل نامناسب بودن زمان باعث شده هنوز فروش آنچنانی نداشته باشیم.

مدیر انتشارات «دُرنا» در ارومیه ادامه داد: وقتی نمایشگاه به صورت مجازی برپا می‌شود، شاید بیشتر افراد از برگزاری نمایشگاه مطلع نبوده و یا از اینترنت به صورت شاید و باید نمی‌توانند استفاده کنند و کتاب خریداری کنند و به عبارت دیگر دوست دارند به صورت سنتی خرید کرده و بهای آن را پرداخت کنند و یا کتاب را در دست گرفته و آن را ورق بزنند و مطالبی را خوانده سپس خریداری کنند که این امر در نمایشگاه‌های مجازی مقدور نیست. 
 
وی همچنین افزود: بیشتر کتاب‌ها که از چند سال موجودی داریم و این کتاب‌ها در سامانه مربوطه در خانه کتاب ثبت نشده و در نتیجه نمی‌توانیم آن‌ها را بفروشیم. تعدادی دیگر از کتاب‌های هم هستند که اخیرا چاپ شده‌اند و هنوز در این سامانه ثبت نشده‌اند، آنها را هم نمی‌توانیم بفروشیم و مشکل پیش می‌آید.

این ناشر در ارومیه ادامه داد: هر قدمی که در راستای ترویج و اشاعه فرهنگ کتابخوانی انجام شود و برگزاری این نمایشگاه‌ها در این راستا بسیار مفید و کارساز است و همچنین برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی باعث شده که تعامل خوبی بین دستگاه‌های اجرایی شود.

تقی‌زاده بیان کرد: متاسفانه پایین بودن قدرت خرید مردم نیز یکی از دلایل عمده کم‌فروشی کتاب در اکثر نمایشگاه‌ها و کتابفروشی‌ها بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها