دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
امیدوارم بتوانیم سردار سلیمانی را همانگونه که بود به مردم نشان دهیم

احمد یوسف‌زاده، نویسنده دفاع مقدس گفت: در سالگرد شهادت سردار سلیمانی امیدوارم آثاری که درباره این شهید بزرگوار تولید می‌شود غیر احساسی و متصل با واقعیت باشد؛ چراکه این شهید همواره اصرار داشت وقایع تاریخی دفاع‌مقدس نباید تحریف و دچار اغراق شوند، امیدوارم این اتفاق بیفتد و بتوانیم سردار سلیمانی را همانگونه که بود به مردم نشان دهیم.

یوسف‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: من آخرین ادای دِینی که به حوزه دفاع‌مقدس کردم کتاب «شاید پیش از اذان صبح» بود که خدا را شکر کتاب خوبی از آب درآمد. این کتاب درباره دلنوشته‌هایم قبل و بعد از شهادت سردار است که فکر می‌کنم در‌حال‌حاضر به چاپ دوازدهم رسیده و ارتباط خوبی مخصوصا با نسل جوان برقرار کرده است.

وی ادامه داد: اکنون در سالگرد شهادت سردار سلیمانی هستیم و امیدوارم آثاری که درباره این شهید بزرگوار تولید می‌شود، غیراحساسی و متصل با واقعیت باشد؛ چراکه این شهید همواره اصرار داشت که وقایع تاریخی دفاع‌مقدس نباید تحریف و دچار اغراق شوند که امیدوارم این اتفاق بیفتد و بتوانیم سردار سلیمانی را همان گونه که بود به مردم نشان دهیم.

این نویسنده درباره کتاب جدیدش اظهار کرد: کتاب «برادرم موسی» درباره شهید موسی یوسف‌زاده، برادرم است. او معلم بود و در عملیات کربلای 4 شهید شد. موسی بخشدار شهرستان منوجان و قبل از آن بخشدار شهرستان رودبار در جنوب استان کرمان بود.

وی افزود: موسی انسانی شاعر مسلک بود، همه‌ی مردم جنوب ایران او را می‌شناسند و نامش را به نیکی یاد می‌کنند. در زمانی که من اسیر بودم برادرم نامه‌هایی برایم می‌نوشت که نامه‌های بسیار روحیه‌بخشی بود که یکی از آن نامه‌ها را در کتاب «اردوی اطفال» چاپ کردم. آنقدر ادبیات و قدرت کلام موسی خوب بود که در اسارت این نامه‌ها دست به دست می‌شد و واقعا دیگر آثاری از آن نامه‌ها باقی نما‌ند.
 
 وی‌ افزود: کتاب «برادرم موسی» زندگینامه شهید موسی یوسف‌زاده است که این روز‌ها خاطرات موسی را جمع‌آوری کردم و تصمیم گرفتم این کتاب را بنویسم که امیدوارم در دو یا سه‌ماه آینده این کتاب را چاپ کنم. 

یوسف‌زاده درباره دغدغه‌اش از نوشتن این کتاب گفت: من احساس می‌کنم که جوانان امروزی نیاز به الگو دارند مخصوصا در روزگاری که متاسفانه جوانان الگو‌هایشان را از غرب می‌گیرند. احساس می‌کنم که انسان‌های لطیف و شریفی مثل شهید سردارسلیمانی و شهید آزادگان باید به جامعه معرفی شوند تا نسل جوان بتواند الگو‌هایش را از میان چنین آدم‌هایی پیدا کند.

وی ادامه داد: هدف از نوشتن خاطرات دفاع‌مقدس نشان دادن طرز‌ فکر و زندگی جوانان آن دوره است و احساساتی که نسبت به کشورشان داشتند که خداراشکر اقبال جوانان به این کتاب‌ها به نسبت سال‌های قبل خوب است و این رسالت ما را بیشتر می‌کند تا این گنجی را که شاید ما یک یا دو رگه از آن را نشان دادیم، به شکل بهتری به نسل جوان نشان دهیم.

این نویسنده درباره بازتاب رسانه‌ها به این گونه کتاب‌ها گفت: اینکه رسانه‌ها به این موضوعات چگونه نگاه می‌کنند یک حرف است و اینکه چگونه باید نگاه شود یک حرف دیگر. رسانه‌ها اگر دغدغه تولید‌کنندگان آثار دفاع‌مقدس را دارند که خداراشکر دارند به نظرم باید کمک کنند. رسانه‌ها می‌توانند این آثار را در فضای مجازی و دیگر فضاها معرفی کنند تا کمکی باشد به مردم تا بتوانند الگویشان را انتخاب کنند.

یوسف‌زاده در پایان درباره علاقه جوانان به حوزه دفاع‌مقدس گفت: تجربه‌ به من نشان داده که این علاقه روز به روز بیشتر می‌شود؛ چراکه خودم در محیط دانشگاه مشغلوم و حس می‌کنم که علاقه جوانان به حوزه دفاع‌مقدس نسبت به 10 سال قبل بیشتر شده است و کنجکاو هستند که درباره زندگی شهدا بدانند و در این‌باره اصلا نگران نیستم و امیدوارم بیشتر هم علاقه نشان دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها