جمعه ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
اجرای بیش از 50 برنامه جنبی در نمایشگاه مجازی کتاب آذربایجان‌غربی

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: 55 عنوان برنامه فرهنگی همزمان با نمایشگاه مجازی کتاب در سطح استان برگزار می‌شود.

پیروز قادری، معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، گفت: در نمایشگاه مجازی کتاب استان 55 عنوان برنامه فرهنگی برگزار می‌شود که از این تعداد 40 مورد برنامه مربوط به وزارتخانه و 15 مورد نیز برنامه استانی است.

وی افزود: برنامه‌های نقد و بررسی کتاب، کارگاه آموزشی داستان‌نویسی و شب شعر بصیرت نیز به مناسبت حماسه 9 دی از جمله برنامه‌های این نمایشگاه است.

قادری ادامه داد:  همزمان با سومین روز نمایشگاه مجازی کتاب استان نیز دو برنامه با عناوین قصه‌گویی شامل حکایاتی از شاهنامه، بوستان و گلستان و گذری بر ادبیات شفاهی آذربایجان (فولکلور) برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی با اشاره به برنامه‌های فردا شنبه (11 دی‌ماه) هم اعلام کرد: برای این روز سه برنامه پیش‌بینی شده است که نشست فرهنگی تاثیرات عفاف و حجاب در امنیت روانی زنان، کارگاه آموزش قصه‌گویی برای کودکان و نوجوانان و قصه‌گویی شامل حکایاتی از شاهنامه، بوستان و گلستان از جمله آن‌ها است.

این مسئول بیان کرد: برای روز یکشنبه (12 دی‌ماه) نیز سه برنامه با عناوین رونمایی از کتاب ببخش کربلا نبودم تالیف زهرا کریم‌زادگان، کارگاه آموزشی نحوه استفاده از منبع و رفرنس و کارگاه آموزش شعر در نظر گرفته شده است.

وی از برگزاری سه برنامه در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (13 و 14 دی‌ماه) خبر داد و عنوان کرد: ویژه‌برنامه بزرگداشت سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی، شب شعر مقاومت و اختتامیه مسابقات کتابخوانی و معرفی کتاب نیز برای این ایام در نظر گرفته شده است و بخش عمده این برنامه‌ها به صورت مجازی خواهد بود و تلاش شده است که مجموعه‌ای از برنامه‌های کاربردی را برای این روزها در نظر بگیریم.

قادری اظهار کرد: همچنین مسابقه کتابخوانی به مناسبت ایام سوگواری و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)  مسابقه کتابخوانی در میان بانوان کارمند ادارات کل استان برگزار خواهد شد.
 
یادآوری می‌شود، هفدهمین نمایشگاه مجازی کتاب استان آذربایجان‌غربی از 8 دی‌ماه آغاز شده و تا 14 دی‌ماه ١٤٠٠ ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به ketab.ir مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها