دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
آیین تجلیل از برگزیدگان چهارمین دوره کتاب سال یزد برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: آیین تجلیل از برگزیدگان چهارمین دوره کتاب سال یزد 8 دیماه در تالار فرهنگ این شهر برگزار می‌شود.

مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ‌وارشاد اسلامی یزد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد گفت: مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان چهارمین دوره کتاب سال یزد 8 دی‌ماه در تالار فرهنگ یزد برگزار می‌شود.

وی افزود: رویداد کتاب سال یزد (یادمان شهید صدوقی) با هدف بازنمایی آخرین دستاوردهای حوزه چاپ و نشرِ کتاب طراحی شده است و بعد از انتخاب یزد به عنوان پنجمین پایتخت کتاب ایران، ضرورت گسترش و تثبیت این رویداد بیش از گذشته احساس شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد: بر این اساس امسال چهارمین دوره کتاب سال یزد توسط خانه فرهنگ صدوقی با همکاری موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار می‌شود.

جوادیان‌زاده گفت: این رویداد مهم امسال نیز با این رویکرد برگزار شد و پس از نشر فراخوان، تا اول تیرماه ۷۵۲ اثر به دبیرخانه ارسال شد که در تاریخ ۱۵ تیرماه با طی سه مرحله، ۲۹ کتاب به مرحله نهایی معرفی شد.

وی با بیان اینکه خانه کتاب و ادبیات ایران، مسئولیت داوری آثار را بر عهده داشته است، عنوان کرد: داوران کتاب سال استان یزد، همان داوران کتاب سال کشور و مورد وثوق جامعه فرهنگی و ادبی کشور هستند.

جوادیان‌زاده ادامه داد: کتاب‌های ارسال شده به دبیرخانه چهارمین دوره کتاب سال یزد در گروه‌های دوازده گانه از جمله ادبیات، کلیات، تاریخ، جغرافیا، روان‌شناسی، فلسفه، علوم کاربردی و … داوری شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط