دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹
پادکست‌های «رادیو مان» با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی تولید می‌شود

فصل دوم «رادیو مان» با تولید پادکست‌های مختلف و نگاهی به تازه‌های نشر و معرفی کتاب‌های تاثیرگذار و جذاب دوشنبه هر هفته منتشر خواهد شد.

حامد رهنما، مدیر کتاب‌فروشی «مان» در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به آغاز فعالیت «رادیو مان» از یک سال قبل، گفت: زمانی که فعالیت کتاب‌فروشی کتاب‌مان آغاز شد، به فکر تولید یک پادکست با محتوای کتاب و معرفی آثار مختلف بودیم تا بتوانیم در کنار فروش حضوری کتاب برای رسالت ترویج کتابخوانی نیز اقدامات موثری انجام دهیم.
 
وی افزود: ما معتقد بودیم که در حوزه فروش کتاب باید از ابزارها و رسانه‌های جدید استفاده کنیم و پادکست‌ها از جمله ابزارهای موفق برای ترویج کتابخوانی به‌شمار می‌آيند که ما به سراغ آن رفتیم.
 
رهنما با بیان اینکه امروز مخاطبان جوان و میانسال از پادکست‌ها استقبال زیادی دارند، عنوان کرد: یک کتاب‌فروش باید برای توسعه فضای کسب‌وکار و حرفه خود سراغ ابزارهای نوین برود، شاید تا چند سال قبل در فضای سنتی و کلاسیک برای یک کتاب‌فروشی اینستاگرام و صفحات مجازی مهم نبود اما الان این‌گونه نیست.
 
وی تاکید کرد: ما در کنار تولید ماهانه پادکست برای رادیو مان، هر روز یک ویدیو از محصولات جدید و کتاب‌‌هایمان در فروشگاه منتشر می‌کنیم تا مخاطب با استفاده از آن آثار مورد نیاز خود را انتخاب کند.
 
رهنما در ادامه با بیاد اینکه ما در رادیو مان به دنبال تولید کتاب صوتی نیستیم، گفت: هدف ما این نیست که صفحه به صفحه کتاب‌ها را خوانش کنیم، زیرا مجموعه‌های فعال و باکیفیتی در این حوزه فعال هستند؛ بلکه هدفمان این است که در یک زمان کوتاه 20 تا 30 دقیقه‌ای، توضیحاتی درباره کتاب، شاعر یا‌ نویسنده و تصویرگر کتاب داشته باشیم.
 
وی با بیان اینکه تاکنون 11 اپیزود از این پادکست در پادگیرهای داخلی و خارجی منتشر شده است، توضیح داد: فصل اول رادیو مان با 10 اپیزود به پایان رسید و هر اپیزود درباره یک کتاب، یک نویسنده یا یک شاعر بود؛ به‌طوری که فصل اول را با سفرنامه‌های زنان قاجار آغاز کردیم، سپس سراغ سفرنامه‌های منصور ضابطیانٰ رفتیم و در ادامه درباره فاضل نظری، رضا براهنی، ترجمه‌های عادل فردوسی‌پور و رولد دال به تولید محتوا پرداختیم.
 
رهنما با اشاره به انتشار اپیزود یازدهم در قالب فصل دوم نیز توضیح داد: یک ماه انتشار این پادکست‌ها متوقف شد تا نظرات و دیدگاه‌های مخاطبان را بگیریم، ما برای هر فصل یک موضوع را در نظر گرفته‌ایم و برای فصل جدید با توجه به اینکه الان در دنیا شرایط خوبی نیست و مشکلات مختلف اقتصادی جاری است به بحث امید و لزوم حال خوب به تولید محتوا می‌پردازیم.
 
وی با بیان اینکه فصل دوم ابتدای دی ماه با معرفی کتاب (اوضاع خیلی خراب است) نوشته مارک منسن در پادگیرها منتشر شده است، تاکید کرد: اپیزودها در فصل جدید دو قسمت هستند که قسمت اول داستانی از کتاب است و بخش دوم درباره نویسنده، مترجم، تصویرگر یا ناشر کتاب است.
 
رهنما همچنین درباره عوامل تولیدکننده این پادکست‌ها گفت: نویسنده این اپیزودها مهرآذین بشیری‌راد است و برای تهیه این پادکست‌ها از گوینده‌های مختلف مثل عبدالله‌روا، مژده لواسانی، مهیا ساعدی، اشکان امجدی و امیر تیموری بهره گرفته‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها