یکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷
گردآوری 520 هزار سند و وصیت‌نامه شهدای استان زنجان در یک کتاب

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به جمع‌آوری 520 هزار سند و وصیت‌نامه مربوط به شهدا در زنجان، گفت: قرار است که کتاب جامعی از این اسناد تهیه شود.

سردار جهانبخش کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: در راستای برگزاری کنگره 3535 شهید زنجانی و گرامیداشت یاد و خاطره آنها، اسناد مربوط به شهدای استان گردآوری شد.

وی از جمع‌آوری 520 هزار سند و وصیت‌نامه مربوط به شهدا در استان زنجان خبر داد و بیان کرد: این اسناد مربوط به زندگی شهدا از تولد تا شهادت، حضور در جنگ، تحصیل و ... است.

سردار کرمی با اشاره به اینکه برخی از اسناد گردآوری شده در کنگره شهدا برای نخستین بار دیده شده و حاوی نکات جالبی درباره زندگی شهداست، اضافه کرد: بر همین اساس قرار است که کتاب جامعی از این اسناد تهیه و علاوه بر این، فیلم موضوعی آن هم تهیه شود.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به حضور رزمندگان استان زنجان در ۴۶ عملیات آفندی و پدافندی بیان کرد: هنوز هم ابعاد بسیاری از دفاع مقدس و به‌ویژه حضور رزمندگان زنجانی مغفول مانده و اطلاع‌رسانی نشده است که در تلاش هستیم با استفاده از ابزارهای فرهنگی نسبت به تبیین آنها اقدام کنیم.

سردار کرمی بر لزوم کیفیت‌بخشی به کتاب‌های موضوعی دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: باید کتاب‌های دفاع مقدس را با زبان ساده و شیوا نوشت تا نسل جوان به‌راحتی بتواند با رخداد‌های هشت سال دفاع مقدس و حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان ارتباط برقرار کند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان چاپ کتاب شهدا را کار بسیار ارزشمندی دانست و تصریح کرد: چنین فعالیت‌هایی می‌تواند در آشنایی نسل امروز با تاریخ پر افتخار کشور و تبیین تلاش ماندگار مردم در بوجود آمدن آن تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس سراسر درس آزادگی و ایستادگی است، افزود: در حال حاضر باید از وجود رزمندگان، جانبازان، آزادگان و ایثارگران در انتقال ارزش‌های دفاع مقدس نهایت استفاده را داشته باشیم چرا که آنان تمام صحنه‌های جنگ را از نزدیک دیده و درک کرده‌اند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در ادامه از توزیع 3 هزار و 535 جلد کتاب به نیت شهدای استان در بین مدارس و مساجد واقع در مناطق محروم هم خبر داد و افزود: بخشی از این کار انجام و بخشی نیز همزمان با دهه بصیرت و ولایت انجام می‌شود.

وی همچنین از برگزاری 8 هزار نشست فرهنگی به همت بسیج استان در مساجد محلات خبر داد و تصریح کرد: همچنین 15 هزار بسته لوازم‌التحریر شامل کتاب، دفتر و سایر اقلام مورد نیاز دانش‌آموزان هم به همت بسیج و همکاری خیرین توزیع شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها