یکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
ارسال چهار هزار اثر به دبیرخانه جشنواره شعر فجر/ اختصاص بخش ویژه به اشعار فارسی‌زبانان غیر ایرانی

قربان ولیئی با اشاره به اینکه جشنواره از یکم دی‌ماه با بررسی و انتخاب اولیه داوران کلید خورده است، از ارسال چهار هزار اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره خبر داد.

قربان ولیئی، دبیر علمی جشنواره شعر فجر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به آغاز رسمی جشنواره از یکم دی‌ماه با برپایی نشست هیات علمی عنوان کرد: در این جلسه حاضران به ارایه پیشنهادهای خود درباره انتخاب داوران در سه گروه کودک و نوجوان، شعر بزرگسال و درباره شعر (پژوهش‌هایی که درباره شعر وجود دارد) پرداختند که پس از هماهنگی‌های لازم به زودی هیات داوران نهایی تعیین و روند داوری آغاز می‌شود.

دبیر علمی شانزدهمین دوره جشنواره شعر فجر افزود: از چهار هزار اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره، 1090 عنوان در حوزه شعر آزاد، سپید و نو، 922 اثر در حوزه کلاسیک، 86 عنوان در حوزه ترانه و محاوره، 364 اثر کودک و نوجوان و 137 اثر نیز درباره شعر هستند.

وی با بیان اینکه امسال نیز جشنواره شعر فجر بخش ویژه‌ای خواهد داشت، گفت: بخش ویژه جشنواره به شاعران فارسی‌زبان که در کشورهای افغانستان، تاجیکستان، هند، پاکستان و غیره هستند، اختصاص خواهد داشت.

ولیئی با اشاره به برنامه‌های جنبی جشنواره شعر فجر اظهار کرد: در این دوره نیز مانند سال‌های گذشته محفل‌های شب شعر و کارگاه‌های ادبی در شهرهای مختلف برگزار می‌شود و شهرهایی که تاکنون این برنامه‌ها را در جنب جشنواره نداشته‌اند در اولویت قرار دارند.

وی در پایان گفت: مشکلی در زمان فرآیندهای جشنواره نداریم و روند برگزاری جشنواره طبق اساسنامه پیش می‌رود و اکنون در مرحله تعیین نهایی داوران قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها