یکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
اغلب جوانان به دلیل نبود امکانات آموزشی به طور تجربی و انتزاعی طنزنویسی انجام می‌دهند

اسماعیل امینی، مدرس دانشگاه و طنزپرداز از انتشار کتاب «جلسه طنز» که به آموزش کاربردی نگارش و تحلیل ادبیات طنز می‌پردازد، خبر داد و گفت: اغلب جوانان به دلیل نبود امکانات آموزشی به طور تجربی و انتزاعی طنزنویسی انجام می‌دهند.

اسماعیل امینی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، از نشر و عرضه کتاب «جلسه طنز» درقالب یادداشت‌های آموزشی درباره شعر و نثر طنز خبر داد و عنوان کرد: این کتاب دربرگیرنده یادداشت‌های آموزشی و کارگاهی درباره روش نگارش و تحلیل طنز است.

این پژوهشگر ادبی و مدرس دانشگاه با بیان اینکه در حوزه طنزنویسی با کمبود کتاب‌های آموزشی مواجه هستیم، افزود: به دلیل این خلا اغلب جوانان به طور تجربی و انتزاعی طنزنویسی انجام می‌دهند و از مباحث نظری و کاربردی فاصله گرفته‌اند؛ از این رو احساس کردم که نیاز است در این حوزه کاری انجام دهم.

وی ادامه داد: کتاب «جلسه طنز» به زودی از سوی انتشارات امیرکبیر منتشر می‌شود و امیدوارم نگارش این اثر مشوق دیگر فعالان ادبیات طنز نیز برای خلق کتاب‌های آموزشی باشد.

امینی همچنین از نشر کتاب «قافیه بیاموزیم» شامل 20 مبحث ساده برای آموزش قافیه به شاعران کم تجربه خبر داد و افزود: این کتاب شامل آموزش گام‌به‌گام مباحث علم قافیه است که به زودی از سوی نشر ایهام در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

وی در توضیح دیگر آثار در دست انتشارش گفت: به زودی کتاب «نقیضه نصاب الصبیان» شامل شوخی‌های منظوم من بر کتاب «نصاب صبیان»، اثر ابونصر فراهی از سوی انتشارات مدرسه عرضه می‌شود. نصاب الصبیان در اصل برای آموزش کودکان نوشته شده اما برای هر کسی که خواهان یادگیری عربی باشد مفید است.

این شاعر و نویسنده در پایان اظهار کرد: در این منظومه با هر واژه عربی یا چند مترادف عربی یک واژه فارسی یا مترادف آن همراه شده و نام ماه‌های عربی، ایرانی، رومی و ترکی و نیز سایر اطلاعات عمومی موردنیاز کودکان آمده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها