سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
«هواپیماهای کاغذی» به آمریکای لاتین می‌رود

در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی نخستین کتاب کودک با موضوع شهید سلیمانی با عنوان «هواپیماهای کاغذی» به زبان اسپانیایی منتشر می‌شود.

مدیر انتشارات بین‌المللی اسپانیایی زبان «فانوس دریایی»، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اعلام این خبر اظهار کرد: تولید این اثر از یک سال قبل در دستور کار قرار گرفته است و مراحل آماده‌سازی آن رو به پایان است. این نخستین اثری است که برای رده سنی کودک، به صورت تولیدی و بر اساس شرایط فرهنگی آمریکای لاتین به موضوع شهید سلیمانی می‌پردازد و در زمره آثار تولیدی انتشارات فانوس دریایی قرار دارد.

فرهاد فلاح با اشاره به اینکه آماده‌سازی این اثر در مراحل پایانی است، بیان کرد: رحیم مخدومی شربیانی، نویسنده کتاب ساختار این داستان را بر اساس فاکتورهای بین‌المللی تبیین کرده و تصویرگری آن را سحر پریرخ انجام داده است. ترجمه این اثر نیز کاری از مارتا گلزار از مکزیک است.

این فعال حوزه تعلیم و تربیت کودک و نوجوان در عرصه بین‌الملل ضمن اعلام خبر انتشار این اثر به زبان فارسی در ایران توضیح داد: با همکاری صورت گرفته بین انتشارات بین‌المللی «فانوس دریایی» و انتشارات «جمکران»، این اثر به زبان فارسی نیز منتشر خواهد شد.

وی افزود بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، این اثر همچنین در سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی به زبان‌های پرتغالی و فرانسوی عرضه خواهد شد، تا در اختیار همه کودکان آمریکای لاتین قرار گیرد.

انتشارات بین‌المللی اسپانیایی زبان «فانوس دریایی» در نخستین سالگرد شهادت سردارسلیمانی، کتاب «عمویم سلیمانی» را در منطقه آمریکای لاتین منتشر کرد. این کتاب در مدت یک سال به پنجمین چاپ خود در کشورهای کلمبیا، اکوادور و ونزوئلا رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها