یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
چاپخانه‌داران برای دریافت وام تبصره 18 تا پایان هفته فرصت دارند

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران از پایان مهلت دریافت وام تبصره 18 برای چاپخانه‌داران در هفته جاری خبر داد وگفت: بر این اساس چاپخانه‌داران می‌توانند وامی به مبلغ 2 تا 5 میلیارد تومان با سود 10 تا 14 درصد دریافت کنند.

احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به رایزنی با وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: پس از برگزاری نشست‌های متعدد با مسئولان وزارت صمت بالاخره توانستیم به دلیل اهمیت صنعت چاپ در اقتصاد کشور، آن را مشمول دریافت وام تبصره 18 کنیم.
 
وی افزود: صنعت چاپ یک صنعت حیاتی و استراتژیک در اقتصاد کشور به شمار می‌آید که دست‌اندرکاران آن در طول سالیان مختلف باید می‌توانستند از وام تبصره 18 استفاده کنند.
 
ابوالحسنی با توضیح درباره این وام، عنوان کرد:  وام تبصره 18 از جمله تسهیلات حمایتی به‌شمار می‌آید که به واحدهای تولیدی –صنعتی استراتژیک پرداخت می‌شود و مبلغ آن از 2 تا 5 میلیارد تومان با سود 10 تا 14 درصد است.
 
وی در ادامه درباره چگونگی روند ثبت‌نام و دریافت وام تبصره 18، گفت: چاپخانه‌داران باید به سامانه بهین‌یاب مراجعه کرده و پس از ثبت‌نام و بارگذاری اطلاعات، با انتخاب کلید واژه  «تسهیلات بازسازی و نوسازی» تقاضای خود را برای دریافت وام مربوطه اعلام کنند.
 
ابوالحسنی تاکید کرد: پس از ثبت‌نام چاپخانه‌داران در سامانه بهین‌یاب، اطلاعات مربوطه برای بررسی به کارگروه‌های سازمان صمت استان تهران منتقل شده و در صورت موافقت کارگروه، متقاضی به بانک عامل معرفی می‌شود، همچنین فرآیند بررسی اطلاعات و پرداخت وام حداکثر یک ماه  طول خواهد کشید.
 
به گفته وی با توجه به اینکه یکی از مشکلات اصلی صنعت چاپ کشور، فرسودگی ماشین‌آلات و تجهیزات آن است و دیگر نوسازی این تجهیزات به دلیل افزایش نرخ ارز و کمبود نقدینگی، بسیار بالا است، دریافت وام برای ناوگان صنعت چاپ ضروری است.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها