چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
برگزاری مجازی نمایشگاه دسترسی به کتاب در محیط امن را ممکن می‌کند

اقبال کتابچی برگزاری نمایشگاه کتاب در فضای مجازی را اقدام مناسبی اعلام کرد که از افزایش ابتلا به کرونا جلوگیری می‌کند. به گفته او بهتر است تبلیغات درباره این نمایشگاه بیشتر شود تا مردم بتوانند از امکاناتش استفاده کنند.

به‌گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، سعید اقبال کتابچی، مدیر انتشارات اقبال درباره دومین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: نمایشگاه مجازی کتاب همان‌طور که از نامش مشخص است، مجازی است. ناشرها و مخاطب‌ها از طریق اینترنت و کامپیوتر وارد محیط می‌شوند، ناشر و کتاب مورد نظر را انتخاب می‌کنند. این اقدام خوبی است که در دوره‌ای که با همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ مواجه هستیم، از ازدحام مردم جلوگیری می‌کند. به همین دلیل بسیار خوب و مفید فایده است. البته امیدوارم بیماری کووید۱۹ به زودی زود از ایران و همه کشورها رخت بر بندد.

به گفته مدیر انتشارات اقبال برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب در دوران همه‌گیری و عرضه کتاب به صورت آنلاین، از رفت و آمد و ترافیک شهری می‌کاهد. او ادامه داد: از این راه مسائلی که در دوره همه‌گیری کرونا باید آن‌ها را رعایت کرد، مورد توجه قرار می‌گیرد و از مشکلات جلوگیری می‌کند.

اطلاع‌رسانی درباره نمایشگاه مجازی بیشتر شود
اقبال کتابچی با اشاره به اینکه بهتر است تبلیغ و اطلاع‌رسانی درباره نمایشگاه مجازی بیشتر شود، افزود: اگر تبلیغات بیشتر شود، مردم با اطلاعات بیشتر می‌توانند از این امکانات استفاده کنند. این نمایشگاه امکاناتی در اختیار مردم و دوستداران علم و فرهنگ از جمله پژوهشگران، محقق‌ها، دانشجویان، معلم‌ها، دبیرها، استادهای دانشگاه و ... همه افرادی که به واسطه کار ییا فرهنگ به کتاب نیاز دارند، قرار می‌دهد. کتاب فرهنگ مکتوب است، کل مردم باید بتوانند از این بافایده‌ترین و زیباترین نوع فرهنگ مکتوب استفاده کنند.

به گفته این ناشر بارها بیان شده که کتاب غذای روح انسان است، امید است که این اقدامات به بهترین نحو انجام شود. او ادامه داد: شاید اگر شرایط به شکلی باشد که نمایشگاه فیزیکی یا همان نمایشگاه سنتی کتاب برگزار شود، دلیلی وجود نداشته‌باشد که نمایشگاه مجازی هم برگزار شود. زیرا با اینکه نمایشگاه مجازی بسیار خوب و مفید است، اما در نمایشگاه‌های حقیقی کنفرانس‌ها، نشست‌ها و برخورد اندیشه‌ها اتفاق می‌افتد. در نمایشگاه فیزیکی ناشرها و مولف‌ها حضور دارند. این‌ها منوط به این است که مشکل کرونا از کشور رخت بربندد.

او با تاکید بر اینکه نمایشگاه حضوری کتاب مرکز برخورد اندیشه‌های انسان های موثر در امر انتشار علم، دانش و دین است، گفت: چنانچه از نظر پزشکی امکان برگزاری فیزیکی نمایشگاه کتاب باشد، بهتر است نمایشگاه کتاب به صورت حضوری برگزار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط