سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
انتخاب محل برگزاری نمایشگاه کتاب تهران به مفاهمه نیاز دارد

احمد‌وند، گفت‌و‌گو را ابزار اصلی حل مسائل فرهنگی دانست و درباره مصوبه اخیر شورای شهر درباره انتقال نمایشگاه‌‌های پرمخاطب به شهرآفتاب گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصمیم‌گیرنده نهایی درباره محل برگزاری نمایشگاه کتاب تهران نیست و در این زمینه بیش از مصوبه به مفاهمه نیاز داریم.

یاسر احمد‌وند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره تصویب یک‌ فوریت طرح «الزام شهرداری تهران به انتقال نمایشگاه بین‌المللی تهران به مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب» در شورای اسلامی شهر تهران و محل برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب 1401 بیان کرد: درباره مسائل فرهنگی بیش از مصوبه به مفاهمه نیاز داریم؛ بنابراین به‌نظر می‌رسد درباره موضوع نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب تهران باید بنشینم با گفت‌و‌گو، ابعاد مختلف آن را بررسی کنیم.
 
وی ادامه داد: بی‌تردید هدف، برگزاری نمایشگاه بین‌‌‌المللی کتاب تهران به بهترین شکل و در شرایط مطلوب برای مخاطب است. بنابراین محل مناسبی انتخاب و سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب تهران برگزار خواهد شد.   
 
احمد‌وند افزود: هنوز تصمیم نهایی درباره محل برگزاری نمایشگاه اتخاذ نشده است. باید گروه‌‌های مختلف درباره این موضوع گفت‌و‌گو کنند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است که تصمیم‌گیرنده نهایی درباره محل برگزاری نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب 1401 نیست و دیگران نیز باید همین‌ رویکرد را داشته باشند. باید گفت‌‌و‌گو کنیم تا به نظر جمعی برسیم.   
 
معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درپاسخ به اینکه آیا نشست مشترکی با مدیریت شهری با موضوع محل برگزاری نمایشگاه کتاب 1401 داشته‌اند یا خیر؟ گفت: پیش‌تر چند جلسه مشترک درباره این موضوع با مدیریت شهری برگزار شده است و در حال همفکری هستیم.
 
احمد‌وند درباره میزان رضایت از بودجه فرهنگی 1401 در لایحه پیشنهادی دولت به مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هیچ دستگاهی  در هیچ زمانی از بودجه راضی نبوده و راضی نخواهد شد و طبیعی است که بهره بیشتری از بودجه می‌خواهند. آنچه که مصوب می‌شود برابر با آنچه تخصیص پیدا می‌کند، نیست به‌عبارت دیگر بخشی جدی از مصوبات تخصیص پیدا نمی‌‌‌‌کند.
 
معاون امور فرهنگی و ارشاد اسلامی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حدود 30 درصد بودجه مصوب خود در بودجه 1400 را دریافت کرده است. بنابراین نباید وارد جنگ اعداد شویم. توقع می‌رفت، توجه بیشتری را به حوزه فرهنگ شاهد باشیم؛ اما امید‌واریم با هماهنگی با دستگاه‌‌های مختلف کمبود‌های بودجه برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط