دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
صف طولانی متقاضیان اخذ مجوز سالن مطالعه شخصی در خراسان رضوی

به گفته مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، در حال حاضر فقط 18 سالن مطالعه در این استان دارای مجوز است و 87 درخواست دیگر در حال بررسی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌رضوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی گفت: 87 درخواست راه‌اندازی سالن مطالعه شخصی در سطح شهر مشهد و شهرستان‌های این استان به این مجموعه رسیده است.
 
حجت الاسلام علی اکبر سبزیان با بیان اینکه در حال حاضر فقط 18 سالن مطالعه دارای مجوز هستند، افزود: تمامی سالن‌های مطالعه که به‌صورت شخصی در حال فعالیت هستند، باید در اسرع وقت نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند.
 
وی ادامه داد: 64 سالن در حال تکمیل مدارک برای اخذ مجوز هستند که از این تعداد 5 سالن نیز در مراحل پایانی دریافت مجوز قرار دارند.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌رضوی با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل مشخص شده، حداقل متراژ زیربنای سالن مطالعه 120 مترمربع است، تاکید کرد: فضای پیشنهادی نباید زیرزمین باشد.
 
وی با اشاره به اینکه گواهی استحکام بنا درسربرگ کارشناس رسمی دادگستری و تاییدیه آتش‌نشانی از جمله مدارک مورد نیاز برای محل سالن مطالعه است، افزود: رعایت تمامی ضوابط و نظارت‌ها در مسیر قانونی توسط کارشناسان اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی بر روند راه‌اندازی و اخذ مجوز سالن‌های مطالعه شخصی به‌صورت دقیق انجام می‌شود.
 
سبزیان، داشتن حداقل 23 سال سن و مدرک تحصیلی کارشناسی را از دیگر الزامات صدور مجوز برای سالن مطالعه برشمرد و گفت: در موارد استثناء و متناسب با شرایط اجتماعی و فرهنگی منطقه در خصوص مدرک تحصیلی کمتر از لیسانس تصمیم گرفته می‌شود.
 
وی ادامه داد: در جدول مدارک مورد نیاز ایجاد سالن مطالعه شخصی یکی از نکات اصلی تعیین تعرفه‌ها و حق عضویت و شرایط ثبت‌نام سالن مطالعه عمومی است که مبلغ حق عضویت ماهانه از 400 هزار تومان نباید بیشتر باشد.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌رضوی گفت: سالن‌های مطالعه شخصی حداقل منابع مورد نیاز باید 1500 نسخه کتاب (کمک درسی وغیر کمک درسی) داشته باشند.

سبزیان، ارائه گواهی سلامت بهداشت و عدم اعتیاد، گواهی عدم سوء پیشینه کیفری موسس و مدیرمسئول و ارائه مجوز از اداره نظارت از اماکن نیروی انتظامی شهرستان نیز از دیگر موارد برای راه‌اندازی سالن مطالعه شخصی است.
 
وی در پایان یادآوری کرد: علاقمندان و افرادی که در این حوزه فعال هستند جهت تکمیل مدارک و فرم‌های مربوطه و تشکیل پرونده باید به حراست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها