یکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
«یاد بعضی نفرات» در بازار کتاب

کتاب «یاد بعضی نفرات» به اهتمام صمد مهمان‌دوست بر اساس خاطرات هم‌نشینی با بعضی نفرات شیرازی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، سوم خرداد امسال بود که مهمان‌دوست در گفت‌وگویی تفصیلی با ایبنا به آماده شدن این کتاب اشاره کرد و گفت: در این اثر تازه خود سراغ خاطراتی از هم‌نشینی و رفاقت با بعضی دوستان شیرازی خود که از ادبا و نویسندگان و شعرای این شهر ادب‌پرور هستند، رفتم.
 
مولف کتاب «یاد بعضی نفرات» افزود: همه این شخصیت‌ها دوستان من هستند که هر کدام، جایگاه علمی، فرهنگی و هنری معتبری در گستره فرهنگ ایران و در شیراز دارند. بعضی‌شان استادان من در دانشگاه بوده‌اند که پس از آن رابطه‌ام را با آنها ادامه ‌دادم و بعضی نیز از کسانی‌اند که در زمینه شعر ‌و داستان، فعالیت دارند و تاکنون آثار زیادی به گنجینه فرهنگ ایران زمین افزوده‌اند. عبدالعلی دستغیب که رابطه بسیار با ایشان دارم و در‌ گفت‌و‌شنودی چهار ساله، کتاب «هفت شهر شعر» را‌ با ایشان ‌تدوین کردم که منتشر شده است.
 


مهمان‌دوست که رابطه گسترده‌ای با نویسندگان و ادبا دارد و پیشتر از این اثر، کتاب «هفت شهر شعر» را در دو جلد چاپ کرده است، عنوان کرد: این کتاب باید نوشته می‌شد زیرا دل پر از مهر‌ و دوستی من بود که دریغم آمد خاطراتم را با بزرگانی که بخت‌یاریِ هم‌نشینی و دوستی با آنها را داشته‌ام، ننویسم. این کتاب در تاریخ ادب و فرهنگ شیراز ماندگار خواهد شد زیرا همچون یک موزه تقریبا تمامی کسانی را که به فرهنگ و‌ ادب شیراز و ایران خدمت کرده‌اند، به شیوه خاطره‌نویسی به امروزیان و آیندگان شناسانده است.
 
در پیوند با انتشار کتاب «یاد بعضی نفرات»، منصور رستگارفسایی، استاد زبان و ادبیات فارسی در پیامی عنوان کرد:
«متن کتاب ارزنده «یاد بعضی نفرات» رسید و علاوه بر آنچه به‌من مربوط بود، تاکنون حدود پنجاه صفحه اول آن را خواندم و لذت بسیار بردم، نخست لازم است از الطاف شما درباره خودم صمیمانه سپاسگزاری کنم، کسانی چون من باید خوشحال باشند که مورد لطف عزیزانی چون شما هستند، نثر ساده و روان و دل‌نشین کتاب، مثبت‌اندیشی و صداقت و حافظه چالاک شما، کتاب را خواندنی ساخته و بدان وجهه‌ای تاریخی برای شناختی بی‌طرفانه و دست اول از افراد مطرح در کتاب بخشیده است، توفیق شما را در تالیف این کتاب می‌ستایم و به شما تبریک می‌گویم و امیدوارم خداوند بزرگ فرصت دهد که آثار دیگر شما را هم بخوانم.
 
یادآور می‌شود: کتاب «یاد بعضی نفرات» با شمارگان 500 جلد ازسوی انتشارات نوید شیراز به بازار نشر آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها