دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳
شهرداری صرفا از کتاب‌های مرتبط با آموزش شهروندی حمایت می‌کند

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان از سرمایه‌گذاری شهرداری برای کتاب‌هایی با موضوع آموزش شهروندی خبر داد و گفت: گاهی کارهای ضعیف و یا غیرمرتبط با این موضوع ارائه می‌شود که ما از حمایت از آنها معذوریم.

غلامرضا نظری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: در راستای استفاده از ظرفیت هنرمندان و اصحاب فرهنگ فراخوانی تهیه شده است که در این زمینه جامعه هدف می‌توانند آثار خود را به سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری تحویل دهند.

وی با اشاره به اینکه تولیدات اصحاب فرهنگ و هنر باید در قالب فیلم، کلیپ، محصولات فرهنگی و کتاب باشد، افزود: این اقدام در راستای شناسایی ظرفیت‌های شهر زنجان صورت می‌‌پذیرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان با اشاره به برخی از اقدامات فرهنگی انجام شده توسط این سازمان گفت: در این راستا 6 کارگروه تشکیل شده است که در حوزه‌های مختلف فعالیت داشته و آسیب‌ها و ظرفیت‌های موجود را شناسایی می‌کنند.

وی بودجه سال جاری سازمان فرهنگی شهرداری زنجان را 7 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این مبلغ تاکنون در حدود 30 درصد اختصاص یافته است و با توجه به محدودیت بودجه‎ای، سازمان برنامه‌هایی مطابق با همان مبلغ اجرایی کرده است.

نظری با اشاره به اینکه برنامه‌های مقطعی و کوتاه‌مدت به‌ صورت جشنواره‌ها، همایش‌ها و مسابقات که طی سنوات گذشته با همکاری هیئت‌های ورزشی انجام شده با استقبال خوبی روبه‌رو شد، گفت: نیاز است که کارهای ماندگار و اثرگذار را هدف قرار داده و از رویکرد مقطعی خارج شویم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان با اشاره به اینکه پیش از این برنامه‌های سازمان  به صورت جُنگ‌های عمومی برگزار می‌شد، اضافه کرد: به علت شیوع ویروس کرونا این برنامه‌ها تعطیل شده و به‌ناچار برنامه‌ها مجازی اجرایی می‌شود.

وی در ارتباط با حمایت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان از حوزه کتاب و نویسندگان نیز گفت: ما از آثار فاخر در حوزه کتاب حمایت می‌کنیم، البته تاکید ما در این بخش آثاری است که در حوزه شهروندی باشد.

نظری ادامه داد: متاسفانه کتاب‌هایی که برای حمایت ارائه شده، به نسبت ضعیف بوده و در حوزه آموزش شهروندی نبوده است به همین خاطر سازمان حمایت نکرده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان با اشاره به اینکه کتاب‌هایی با موضوع آموزش شهروندی مورد تأکید سازمان فرهنگی برای مشارکت و سرمایه‌گذاری است، تصریح کرد: چنانچه کتاب در این حوزه نباشد، قابل حمایت نخواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها