یکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
15 جلد کتاب نفیس موسیقی به اداره میراث فرهنگی کردستان اهدا شد

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان از اهدای 15 عنوان کتاب نفیس در حوزه موسیقی به این اداره کل خبر داد و گفت: این کتاب به منظور حفظ، اشاعه و غنی‌سازی موسیقی در سنندج به عنوان شهر جهانی خلاق موسیقی هدیه شده است.

 
یعقوب گویلیان مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان اظهار کرد: نوروز اسماعیلی نویسنده توانمند کُرد و ایرانی 15 جلد کتاب نفیس در حوزه موسیقی با موضوعات مختلف موسیقی در مناطق مختلف کردستان، موسیقی ایران در سده‌های گذشته، تاریخ موسیقی، مردم‌شناسی موسیقی، موسیقی تخصصی کُردی و... را برای استفاده عموم به این اداره‌کل اهدا کرد.
 
وی با بیان اینکه موسیقی یکی از پر طرفدارترین هنرها در سنندج است، افزود: این نویسنده هدف از اهدای کتاب‌ها را انتخاب شدن شهر سنندج به عنوان شهر جهانی خلاق موسیقی، وجود پتانسیل‌های منحصربه‌فرد در حوزه موسیقی کُردی و همچنین وجود هنرمندان برجسته و صاحب‌نام و سبک کردستانی در سطح ملی عنوان کرد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان ضمن تقدیر و تشکر از نویسنده توانمند این مجموعه کتاب نفیس اضافه کرد: با توجه به اهمیت منابع اطلاعاتی در کتابخانه‌ها و در راستای مجموعه‌سازی منابع مبتنی بر نیاز مخاطبان و خط مشی کتابخانه تخصصی این اداره کل، کتاب‌های اهداشده با موضوع موسیقی کُردی کمک شایانی به غنی‌سازی کتابخانه استان می‌کند.
 
گویلیان همچنین گفت: اهدای کتاب، اهدای آگاهی و دانایی است و این اداره کل از هرگونه اقدام شایسته‌ای در این زمینه استقبال می‌کند.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآوری کرد: کتابخانه این اداره کل با داشتن کتاب‌های نفیس و مفید در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری واقع در محل موزه مردم‌شناسی خانه کُرد آماده بازدید و استفاده علاقه‌مندان به فرهنگ و تاریخ کردستان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها